bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
یک فعال اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
یک فعال اقتصادی ضمن انتقاد از بی توجهی به اجرای کامل قانون تسهیل مجوز کسب و کار، این دستورالعمل را ابزاری موثر در حذف کاغذ‌بازی‌های اداری بیان کرد.

«قانون تسهیل مجوز کسب و کار» ابزاری برای حذف‌ کاغذ‌بازی‌ها / تسهیل صدور مجوز یک نیاز‌ برای اقتصاد کشور است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهراد عباد» نایب رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی تهران درباره قانون تسهیل مجوز کسب و کار اضهار داشت: در حال حاضر این قانون بزرگ‌ترین دستور العملی است که در حوزه حمایت از کسب و کار‌ها تدوین شده است، اما متاسفانه بسیاری از بند‌های آن رعایت نمی‌شود.


عضو هئیت رئیسه کمیسیون تسهیل تجارت اتاق تهران افزود: قانون الزام دستگاه‌ها به استفاده از درگاه ملی مجوز‌های کشور یک دستورالعمل بسیاری کارشناسی و دقیق است، اما عدم اجرای کامل آن باعث بروز مشکلاتی متعدد در فضای کسب و کار شده است.


وی تاکید کرد: اهمیت به اجرای قانون تسهیل مجوز کسب و کار یک ضرورت مهم برای سامان‌بخشیدن به این محیط است. تحقق کامل این قانون، بروکراسی و کاغذ بازی‌های اداری کشور زمینه‌ی صدور مجوز‌ها را به طور کامل حذف می‌کند. در حال حاضر مشکلات این بخش از آنجایی شروع می‌شود که بسیاری از دستگاه‌‎های دولتی مختلف حاضر به واگذاری برخی از اختیارات خود به درگاه ملی نیستند.


عباد خاطر نشان کرد: اجرای قانون استفاده از درگاه ملی مجوز‌های کشور در ابتدا با سر و صدا و جنب و جوش زیادی شروع شد، اما در ادامه شاهد سکوت خبری شدیدی در این زمینه بودیم. امیدوارم این قانون مانند بسیاری از قوانین دیگر کنار گذاشته نشود. زیرا یکی از نیاز‌های اصلی فضای اقتصادی کشور است.


این عضو هئیت نمانیدگان اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: یکی از مهمترین مشکلات فضای کسب و کار ما این است که برعکس کشور‌های پیشرفته در ابتدا سخت گیری‌های شدیدی برای شروع کسب و کار‌ها داریم، اما در ادامه نظارت‌های قوی‌ای برای عدم انحراف فعالان نداریم. باید بستری فراهم کنیم که متقاضیان به راحتی کسب و کارشان را شروع کنند، اما با نظارت‌های پسینی قوی به کنترل امور بپردازیم.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: