bazarnews

کد خبر: ۱۰۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه ٥٥٤ هزار و ١٠٦ خدمت درمانی در ٣٩ درمانگاه این جمعیت مستقر در کشور عراق طى ٤ روز اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند گفت: از تاریخ هفدهم شهریورماه سال جارى و همزمان با آغاز مراسم پیاده روى ویژه اربعین در کشور عراق، تاکنون بیش از ٥٥٤ هزار مورد خدمت درمانی در مراکز و درمانگاه هاى هلال احمر در سرتاسر نجف، مسیر نجف تا کربلا و کربلاى معلى و دیگر شهرهای زیارتی بهره مند شده‌اند.

کولیوند عنوان کرد: تاکنون تعداد ٤٠١ هزار و ٨٨٧ مورد ویزیت پزشک عمومى، ١٦ هزار و ٥٢٤ مورد ویزیت پزشک داخلى، ٨ هزار و ٧٠ ویزیت هم به صورت اورژانسى در مراکز درمانی هلال‌احمر انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به ارائه خدمات تخصصى در درمانگاه هاى هلال احمر اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد مذکور، تعداد ٨ هزار و ٦١٢ نفر توسط پزشک متخصص زنان، ٧ هزار و ١٣٤ نفر توسط پزشک متخصص قلب و عروق، ٨ هزار و ١٨٠ نفر توسط پزشک ارتوپد و ٧ هزار و ٣٤٦ نفر هم توسط سایر پزشکان ویزیت شده اند.

کولیوند اظهار کرد: خدمات درمانی ارائه شده به مراجعین علاوه بر ویزیت رایگان، شامل ١٠١ هزار و ٢١٤ مورد سرم تراپى، ٢٦ هزار و ٣٤ مورد تزریقات، تعداد ٧ هزار و ٢٢٤ مورد پانسمان و بانداژ و ٢ هزار و ٤٣١ مورد گچ و آتل بوده است.

کولیوند گفت: همچنین ٢ هزار و ٨١٥ نفر از خدمات نوارقلب، ٤ هزار و ٩٧٢ نفر از خدمات تست قندخون، ٢ هزار و ٥٤٣ نفر از خدمات بخیه، یک هزار و ٥٣٠ نفر اکسیژن تراپى استفاده و ٥٦٦ مورد هم از سونداژ استفاده کرده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به گرماى بسیار شدید حاکم بر کشور عراق گفت: تاکنون تعداد ٩٧ هزار و ٢٤٩ نفر با علائم شدید گرمازدگى به درمانگاه هاى هلال احمر مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده اند.

یادآور مى شود درمانگاه هاى هلال احمر خدمات دارویى و درمانى خود را در ٣ سطح مختلف به زائران ارائه مى کند و این سطوح بر اساس میزان بهره گیرى از خدمات درمان، دارو و بسترى تعیین مى شود.



/ میزان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: