bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تاکید بر هیجانی بودن فضای بازار طلا، گفت: از زمان اعلام انتشار اوراق مشارکت سکه، قیمت سکه در بازار کاهش و همچنین حباب آن نیز نزدیک به یک میلیون تومان تقلیل یافت.

اوراق سکه، تب‌بر التهاب بازار طلا/ حباب سکه خالی شد

گروه بانک و بیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد کشتی‌آرای» نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون فضای ملتهب بازار سکه و ارز اظهار کرد: قیمت طلا و سکه متاثر از دو مولفه انس جهانی طلا و نوسانات نرخ ارز است که این دو عامل در این هفته جاری روند افزایشی به خود گرفته بودند.


نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در این هفته، قیمت ارز در بازار آزاد، به دلیل بروز برخی وقایع سیاسی و اقتصادی رشد قابل ملاحظه‌ای را پشت سر گذاشت. مواقعی که قیمت ارز سیر صعودی را تجربه می‌کند، بازار سکه و طلا نیز به دنبال این موضوع، در شرایطی هیجانی و ملتهب قرار می‌گیرند؛ در چنین مواقعی معامله سکه و طلا برای آحاد مردم از جذابیتی دو چندان برخوردار می‌شود.


وی اقدام اخیر بانک مرکزی در انتشار اوراق مشارکت سکه را گامی مثبت در جهت ایجاد ثبات توصیف کرد و گفت: تا هفته پیش، حباب سکه در محدوده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود، اما با اعلام انتشار اوراق مشارکت سکه از سوی بانک مرکزی، قیمت در بازار، کاهش و همچنین حباب آن نیز نزدیک به یک میلیون تومان تقلیل یافت.


کشتی آرای تاکید کرد: با اقدامات اخیر بانک مرکزی، نرخ ارز و التهابات بازار سکه و طلا روند کاهشی به خود گرفتند. در حال حاضر وقایع اخیر بازار سکه و طلا ماهیتی کاملا هیجانی و مقطعی دارد؛ لذا پیش‌بینی می‌شود، در صورت تداوم اقدامات بانک مرکزی، این بازار طی روز و یا هفته‌های آینده شرایط با ثبات و مثبتی را سپری کند.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: