bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به دلایل کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: بزودی وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل جمع آوری مرغ مازاد را ابلاغ می‌کند.

گروه کشاورزی بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ حبیب اسدالله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار، اظهار کرد: مازاد تولید و عدم کشش بازار، عمده علت کاهش قیمت مرغ بوده و مسئله نگرانی واحد‌های مرغداری از قطعی گاز و افت فشار، تولیدکنندگان را وادار به تخلیه سالن‌های پرورش و عرضه مرغ‌های موجود به بازار کرد که این امر علیرغم شروع جمع‌آوری مرغ در اتحادیه‌ها متاسفانه بحران کاهش قیمت مرغ و زیان مرغداران را تشدید کرد.

وی اضافه کرد: براین اساس مرغ‌ها حتی در شرایط مختلف از جمله با وزن پایین به بازار عرضه شدند و عرضه به شدت افزایش یافت.

اسدالله‌نژاد با اشاره به جمع آوری مرغ مازاد در استان‌های کشور با توجه به شرایط کنونی، گفت: بزودی وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل اجرایی این طرح را ابلاغ می‌کند و کار با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد و امیدوار هستیم که به دنبال اجرای طرح مذکور، قیمت مرغ متعادل شود.

اسدالله نژاد همچنین اظهارامیدواری کرد که سیاست‌ها و برنامه ریزی‌ها در جهتی باشد که از زیان بیشتر مرغداران کشور جلوگیری کند. وی عنوان کرد که مرغداران روزانه در هر کیلوگرم تولید بیش از ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان زیان می‌کنند و این رقم بسیار بزرگی است که می‌توان گفت مجموعا مرغداران ضرر ۸۰۰ میلیارد تومانی را در هر هفته متحمل می‌شوند.

اسدالله‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه آیا سرما و بارندگی‌های اخیر و اختلالاتی که بعضا در حوزه حمل و نقل ایجاد شده، منجر به افزایش قیمت این کالا در بازار خواهد شد؟، توضیح داد که بارندگی‌های اخیر مشکلی در حمل و نقل مرغ به تهران و بین استان‌ها ایجاد نکرده است.

وی اضافه کرد: مرغ مورد نیاز تهران از استان‌های همجوار تامین می‌شود و مشکلی در این حوزه نبوده که منجر به افزایش قیمت این کالا شود.

پایان پیام//

برچسب ها: مرغ ، قیمت مرغ ، مرغداران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: