bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
یک کارشناس صنعت خودرو با انتقاد از بی توجهی مسئولان وزارت صمت به معیار فنی خودرو‌های وارداتی، گفت: مسئولان این وزارتخانه اگر لازم شود، قوانین مرتبط با واردات خودرو را به طور کامل عوض خواهند کرد.

واردات خودرو به قیمت دور زدن قوانین!

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «امیر حسن کاکایی» کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بازارنیوز پیرامون فرایند کنونی واردات خودرو اظهار کرد: دولت و مجلس در واپسین روز‌های سال ۱۴۰۰، با فرض نهایی شدن مذاکرات برجامی و بازگشت منابع ارزی کشور، اعلام کردند که واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد، اما هنوز این امر به صورت کامل و قطعی محقق نشده است.


این کارشناس صنعت خودرو خاطر نشان کرد: به دلیل تداوم تحریم‌ها، هیچ شرکت بین المللی مطرحی، جز چند برند چینی که در حوزه مونتاژ خودرو فعالیت دارند، تمایلی برای همکاری و یا حضور در بازار خودرو ایران ندارند. حال با توجه به وجود چنین مشکلی، واردکنندگان خودرو ناگزیرند، اتومبیل‌های خارجی را از طریق نمایشگاه‌داران بزرگ منطقه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس تهیه کنند؛ در این روش، بعضاً امکان واردات خودروی دست دوم نیز وجود دارد.


وی تاکید کرد: در حال حاضر در خصوص خودرو‌های وارداتی، موانع فنی متعددی وجود دارد؛ به عنوان مثال، زمزمه‌هایی شنیده شده مبنی بر این که وزارت صمت به جای دریافت مدارک فنی خودرو‌ها، صرفا به اخذ تعهد از واردکنندگان اکتفا کرده است. حال با توجه به وجود چنین مسئله‌ای، معتقدم که در فرایند واردات، معیار‌های فنی کنار گذاشته شده و مسئولان این امر حتی اگر لازم شود، قوانین مرتبط با این موضوع را به طور کامل عوض خواهند کرد.


مشروح گفته‌های کاکایی را در زیر ببینید:

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: