bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
یک مقام مسئول خبر داد؛
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت ضمن اشاره به تولید یک میلیون ۵۰ هزار دستگاه خودرو تا بهمن ماه سال جاری، از رشد ۳۰ درصدی تولید خودرو در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

عبور تولید خودرو از مرز ۱ میلیون/ ایران به رتبه چهاردهم تولیدکنندگان خودرو می‌رسد

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری مهر؛ «عبداله توکلی لاهیجانی»مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت پیرامون آمار تولید خودرو اظهار کرد: تا بهمن امسال، یک میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.


مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: سال گذشته از نظر میزان (تیراژ) تولید خودرو در جهان رتبه نوزدهم را داشتیم که با توجه به رشد تولید، می‌توانیم تا پایان امسال به رتبه چهاردهم ارتقاء یابیم.


وی ادامه داد: در سال ۹۶، یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد، اما بعد از آن در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ سالانه حدود ۸۰۰ هزار دستگاه تولید می‌کردیم و عملاً میزان تولید خودور به نصف کاهش یافت، از همان میزان هم سالانه حدود ۲۰۰ هزار دستگاه بصورت ناقص تولید می‌شد و در پارکینگ خودروسازان باقی می‌ماند.


توکلی گفت: امسال موفق شدیم رکورد تولید ماهانه را نیز بشکنیم و در دی ماه حجم تولید ماهانه به ۱۲۷ هزار دستگاه رسید که همه خودرو‌ها به صورت عبور مستقیم تولید می‌شوند و در پارکینگ خودروسازان باقی نمی‌مانند.

 

پایان پیام//

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: