bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
مدیرمسئول بازارنیوز با انتقاد از عدم نگارش سیاست‌های ارزی دولت، راه‌ حل برون رفت از شرایط فعلی را سیاست واحد و مصوب به صورت آیین‌نامه و دستورالعمل دولت در بازار ارز دانست.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ رضا غلامی، مدیرمسئول بازارنیوز در خصوص راه حل برون رفت از شرایط فعلی بازار ارز، گفت: «یکی از مشکلات در دولت در خصوص مدیریت شرایط ارزی کشور، عدم نگارش سیاست‌های ارزی خود تحت عنوان آیین‌نامه یا دستورالعمل است. هر سیاستی اگر در این دو قالب بیاید، شرایط و ضوابط آن مشخص خواهد و همچنین قابل نقد و ارزیابی خواهد بود. اثرات آن برآورد خواهد شد و فعالان بازار هم می‌توانند جهت‌گیری‌هایی متناسب با سیاست دولت انجام دهند.


وی افزود: اما آنچه اتفاق افتاده، مسئولین اقتصادی به صحبت کردن در خصوص مواضع خود اکتفا می‌کنند و سندی قابل اجرا نوشته نمی‌شود. آنچه نوشته شود، با آنچه گفته شود، متفاوت است. به عنوان مثال، در خصوص تثبیت نرخ ارز، یک روز اعلام کردند که ارز، تثبیت می‌شود و یک روز گفتند ثبات؛ در نهایت فهمیدیم که موضوع مانند همان ارز ۴۲۰۰ است و فقط نرخ آن را تغییر دادند.


غلامی ادامه داد: رئیس جمهوری باید بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را مکلف کند، سیاست‌های خود را در آن دو قالبی که گفته شد بنویسند. این روند، خلاف آن است که دولت از ابتدای کار خود اعلام کرده برای اقتصاد برنامه دارد. ایده‌های کلی برای اداره بازار کافی نیست و سیاست‌ها باید جزئی، دقیق و شفاف شود. باید سیاست‌ها تبدیل به برنامه، سپس آیین نامه و دستورالعمل شده و برای رسیدن به آن موارد، زیرساخت‌ها مهیا شود.


مدیرمسئول تاکید کرد: این اشکال خصوصا در زمان ریاست محمدرضا فرزین بر بانک مرکزی، بیشتر نمود پیدا کرده است. از همان شب ابتدای فعالیت،فرزین همه سیاست‌های خود را به صورت صحبت مطرح کرده و دستورالعملی وجود ندارد که بتوان آن را ارزیابی کرد. دولت هرچه زودتر باید سیاست واحدی را نوشته و مصوب کند و همه ارکان طبق آن کار کنند.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: