bazarnews

کد خبر: ۱۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
در مجمع عمومی عادی؛
پنجمین مجموع عمومی عادی انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران روز گذشته با حضور اساتید و مدرسان دانشگاههای کشور و به همت جهانی فرد در سرای محله زعفرانیه تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز، این انجمن به وسیله فراخوانی که داده شد بعد از پایان دوره 4 ساله دوباره با برگزاری انتخابات از سر گرفته شد ضمن اینکه این انجمن به کسانی واگذار می شود که از نزدیک مشکلات را رصد و برای برطرف کردن آنها چاره اندیشی کنند.

مجمع علمی راهبردی ایران هر چهار سال یک بار با حضور اعضای هیات مدیره این انجمن برگزار می شود تا با برگزاری انتخابات مجدد اعضا و بازرسین این ان جی یو دوباره کار خود را برای سال های آینده برنامه ریزی کند.

انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران به عنوان سرآمد راهبردی متولی برنامه های استراتژیک کشور است و سند چشم انداز آن برای تحقق برنامه های آتی مدون می شود.

در ادامه برگزاری این برنامه قاسم بهنامی راد فعال اقتصادی و دانشجوی دوره دکتری کسب کار با 28 سال سابقه مدیریت و اجرایی ضمن اینکه 6 سال در امور پژوهشی و علمی این انجمن فعالیت داشته در خصوص برنامه های این انجمن و تاثیر آن در مدیریت راهبری کشور گفت: سند مدیریت راهبری را بر اساس رسالت این انجمن هر 4 سال یک بار تغییر  و به روز رسانی می کنند و امروز هم هیات مدیره جدید برنامه های قبلی را مرور و در صورت مقفول ماندن و یا کسری در کارها، نواقص برطرف و برنامه های جدید به اعضا دیکته می شود.

وی در خصوص برنامه های صورت گرفته در 4 سال گذشته از سوی اعضای هیات مدیره گفت: برنامه های گذشته شامل فراهم کردن زیر ساخت ها در راستای حرکت از  مدیریت فردی به سمت مدیریت جمعی بود و به اعتقاد من تصمیم گیری جمعی می تواند کمک شایانی در پیش برد برنامه ها داشته باشد ضمن اینکه در برنامه های جدید این اعضا در وهله اول مدیریت برنامه های است که در دستور کار قرار دارد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: با هدایت ستاد مرکزی باید قدرت و امور اجرایی مدیریت راهبردی در استانها را به این انجمن محول کرد و در همین راستا باید هیات مدیره این سند را تنظیم و به روز رسانی کند.

وی در خصوص برنامه های این انجمن و تاثیر آن در بحث مدیریت کلان دولتی تصریح کرد: در واقع بخشی از سند چشم اندازی که باید از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام آماده تنظیم می شد را به اعضای مدیریت راخبری واگذار کردند تا آن را تنظیم و تدوین کند که این نقطه عطفی در نگرش کلان مملکت بر کار انجمن مدیریت راهبردی ایران محسوب می شد ضمن این که این انجمن می تواند در مسائل کلان مملکت راهکارهایی را ارائه دهد تا با بنیه علمی اعضای هیات مدیره بتوان در راستای کمک به مرتفع کردن مشکلات کشور گامی برداشت.
 
بهنامی راد تاکید کرد: البته در دوره قبل با دخالت های گروهی که به دنبال منافع شخصی خود بودند اجاره ندادند که این انجمن علمی تمام برنامه های خود را از پیش ببرد و بنده در بیانیه خود اعلام کردم که برای اجرایی شدن برنامه های این انجمن باید تمهیداتی را با وازت خانه ها داشته باشیم تا از دخالت و عدم فعالیت این انجمن جلوگیری شود و از حضور آن دسته از افرادی که به هر دلیلی برای این انجمن علمی و راهبردی کشور چالش ایجاد کردند جلوگیری به عمل آید که البته این برنامه ثبت شد تا هر کسی با سلیقه شخصی این انجمن را تخریب نکند.

وی اذعان داشت: در برنامه های اعضای هیات مدیره آتی ساختار فردگرایی به جمع گرایی روی خواهد آورد و نوع تصمیمات هیات مدیره در راستای برطرف کردن چالش ها تغییر خواهد کرد. 

بهنامی راد افزود: برنامه اصلی این بود که ساختار فردی را به جمع برسانیم تا هیات مدیره بتواند بر اساس برنامه های جمعی برنامه ریزی کند تا از این چالش ها خارج شویم. به هر حال  به عنوان یک ان جی یو باید به  انجمن راهبری اهمیت داده شود و همان طور که اسم آن پیداست این انجمن می تواند در تصمیمات زیر بنایی کشور تاثیر گذار باشد و اگر می خواهیم تصمیم راهبری برای کشور داشته باشیم باید از عقلای علمی و راهبری کشور هم مشورت بگیریم بنابراین حاکمیت اجرایی کشور هم باید به این موضوع توجه کند و کسانی که عمری در این راه خاک خورده اند و برای توان علمی کشور زحمت کشیده اند امروز وارد گود شوند و از نقطه نظرات آنها استفاده شود.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: در دوره قبل در تدوین سند چشم انداز کشور تدوین های زیادی از سوی این انجمن علمی راهبری صورت گرفت. در واقع برای اینکه مشکلات کلی کشور برطرف شود باید بتوانیم از طریق واگذاری اختیارات استانی به مدیریت انجمن راهبردی پژوهش های زیر بنایی از جمله امور آب، خاک، جغرافیا و علوم دیگر استانی قدرت تصمیم گیری داشته باشیم تا مشکلات کلی کشور شناسایی و حل شود.  این انجمن در کشور بسیار مهم است مخصوصا اگر دفاتر نمایندگی در استانها به عنوان چشم ناظر مشکلات هم داشته باشد.

در پایان برگزاری مجمع عمومی انجمن علمی مدیریت راهبری ایران با برگزاری انتخابات، اعضای هیات مدیره جدید و بازرسان انتخاب و معرفی شدند.
 
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: