bazarnews

کد خبر: ۲۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
مراسم تحلیف روحانی امروز بعد از ظهر ساعت 17 در مجلس شورای اسلامی برگزار می گردد.
به گزارش بازار نیوز مراسم تحلیف دوازهمین دوره ریاست جمهوری ایران امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار می گردد.

بنا بر این گزارش ساعت مراسم تحلیف روحانی  راس ساعت 17 خواهد بود و این مراسم به صورت زنده از شبکه اول و شبکه خبر پخش می شود.

ساعت مراسم تحلیف روحانی + جزئیات تعطیلی و طرح ترافیک
ساعت مراسم تحلیف روحانی

در این مراسم تعداد زیادی از مقامات و نمایندگان کشورهای مختلف دنیا حضور دارند و در مراسم تحلیف شرکت خواهند داشت.

به همین مناسبت تعطیلی روز تحلیف را خواهیم داشت و تمام دستگاه ها و ادارات دولتی تهران تعطیل می باشند اما طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی طرح ترافیک و زوج و فرد مثل روال ایام کاری در تهران برقرار خواهد بود.

زمان تحلیف ریاست جمهوری 96
جزئیات محدودیت تردد در تهران

همچنین مترو بهارستان تا ساعت 8 شب تعطیل است و از تردد و رفت و آمد خودروهای سنگین در شهر تهران جلوگیری خواهد شد. نیروهای نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت شرکت کنندگان در مراسم تحلیف روحانی به حالت آماده باش هستند تا این مراسم به بهترین شکل برگزار گردد.

در مراسم تحلیف ریاست جمهوری روسال سه قوه سخنرانی خواهند داشت و این احتمال وجود دارد که روحانی لیست وزرای پیشنهادی خود را اعلام کند که در آن صورت مجلس یک هفته برای بررسی و ارزیابی برنامه های وزرای پیشنهادی فرصت دارند.


مراسم تنفیذ روحانی نیز روز پنجشنبه در حسینیه امام خمینی بیت رهبری با حضور مقامات و مدیران کشوری و لشکری ساعت 10:30 صبح برگزار شد که در آن پس از سخنرانی روحانی و رهبری حکم تنفیذ ریاست جمهوری روحانی به او اعطا شد.
زمان تحلیف ریاست جمهوری 96 / کابینه دولت دوازدهم 

تحلیف ریاست جمهوری چیست؟
تحلیف رئیس جمهور ایران پس از مراسم تنفیذ حکم او از سوی رهبر با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه انجام می‌گردد. در این مراسم که در مجلس شورای اسلامی انجام می‌گردد، رئیس جمهور منتخب بر طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند. تاکنون ۱۱ دوره مراسم تحلیف روسای جمهور منتخب برگزار شده است.

در شرایط عادی و نبود تعطیلی در روز مورد نظر، مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز ۱۴ مرداد همزمان با سالگشت صدور تاریخی فرمان مشروطیت در ایران انجام می‌شود.

رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آئین‌نامه دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌هایشان در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: