bazarnews

کد خبر: ۴۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
بازارنیوز خبر می‌دهد:
مرادی، کارشناس انرژی:حال که خرید نفت ایران توسط برخی کشورها از سر گرفته شده، می‌توان بیش از حجم لایحه بودجه هم تامین شود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : شرکت کاسمو اویل ژاپن قصد دارد در مرحله نخست، یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران را اواخر ماه میلادی جاری بارگیری کند.

این درحالی است که واردات نفت ژاپن از ایران تا قبل اکتبر سال ۲۰۱۸ متوقف شده بود.
ترکیه نیز به گفته CNBS، با توجه به اینکه واشنگتن در ماه نوامبر به ترکیه معافیت از تحریم‌های ایران را داد این کشور در ماه دسامبر به طور متوسط روزانه ۵۴ هزار بشکه از ایران وارد کرده است.
بنا به گفته منابع کارگزاری نفتی و کشتیرانی در حالی ترکیه در ماه دسامبر از ایران نفت خریده است که واردات نفت از این کشور را در ماه نوامبر متوقف کرده بود.
با توجه به این اخبار و شروع مجدد خرید نفت ایران توسط کشور‌های دیگر، می‌توان امید داشت که کشور مطابق لایحه بودجه ۹۸، روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت خام را بفروشد.
از طرفی دیگر قیمت نفت هم طبق پیش بینی‌های کارشناسان روند صعودی خواهد داشت.
حسن مرادی، کارشناس حوزه انرژی در گفتگو با بازارنیوز گفت: «ما قبل از این که این کشور‌ها خرید نفت از ما را از سر بگیرند هم امیدوار بودیم که بتوانیم با بازار آزاد و بورس نفت، حجم نفت در لایحه آمده را تامین کنیم. الان که این کشور‌ها هم خرید را از سر گرفتند می‌توان بیش از حجم لایحه بودجه هم تامین شود.
این کارشناس انرژی در ارتباط با قیمت ۵۴ دلار برای هربشکه موود در لایحه بودجه نیز گفت:قیمت نفت جهانی هم رو به افزایش است و قبلا هم گفته ام که ما میتوانیم به حد بودجه برسیم.
مرادی درباره تاثیر SPV بر فروش نفت هم گفت: SPV حتی اگر وصل نشود ما در حد غذا و دارو را می‌توانیم تامین کنیم، ولی این که اروپا SPV را وصل کند، قطعا برای ما بهتر خواهد شد.
برچسب ها: نفت ، ژاپن ، ترکیه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: