bazarnews

کد خبر: ۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
ولایتی در جمع خبرنگاران:
عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام گفت: ملزم به اجرای تصمیمات ناحق نهادهای مالی بین المللی علیه مسئولان ایران نیستیم.
بازار نیوز - علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلح نظام پس از دیدار با معاون بان کی مون در امور بشردوستانه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اجرای تحریم ها علیه برخی نهادهای کشورمان در چارچوب FATF تعهدات گروه مالی مبارزه با پولشویی تصریح کرد: اجرای این تعهدات به هیچ عنوان درست نیست.

وی گفت:آن چه مسلم است هدف دستگاه های مالی بین المللی محروم کردن کشورمان از امکانات مالی و تسهیلات اقتصادی و مالی بین المللی است.

ولایتی تاکید کرد: این نوعی تحریم و محروم کردن جمهوری اسلامی ایران و فعالان اقتصادی است که حتما نباید از ان تبعیت کنیم.

باید با تحریم ها مبارزه کرد نه تبعیت
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: باید با تحریم ها و محدودسازی های مالی علیه کشورمان مبارزه کنیم نه اینکه از آن تبعیت شود و در آن چارچوب حرکت کنیم.

علی اکبر ولایتی پس دیدار معاون بان کی مون در امور بشردوستانه در پاسخ به پرسش خبرنگارما با هشدار درباره پیامدهای امنیتی اجرای تصمیمات نهادهای مالی بین المللی گفت: دلیل تحریم قرارگاه خاتم و دیگر دستگاه ها وسازمان هایی که پیشتاز مبارزه با صهیونیست ها و حامیان صهیونیست ها هستند این است که این سازمان ها پیشتاز مبارزه با کشورهایی هستند که علیه اسلام و مبارزات ضدصهیونیستی حرکت می کنند.

وی افزود: این سازمان ها، دهه ها پرچمدار مبارزه با صهیونیسم و حامیان صهیونسیت ها بودند و مهم ترین علت تحریم آنان همین است.

ولایتی تاکید کرد : بدون تردید این تحریم ها مانع از این نمی شود که سپاه قدس یا قرارگاه خاتم و همه مبارزانی که برای اعتلای اسلام فعالیت می کنند دست از مبارزه بردارند.

وی گفت : مبارزان ما اعم از داخلی، خارجی و منطقه ای و مبارزان در زنجیره مقاومت به علت تحریم ها دست از مقاومتشان بر نمی دارند.

ولایتی افزود: برای نمونه حزب الله لبنان را تحریم کردند اما حزب الله دست از مبارزه اش برنمی دارد یا بزرگان ما در این سلسله مقاومت به علت مقاومتشان تحریم شدند اما آنان از مقاومت دست بر نمی دارند.

وی گفت : اگر قرار باشد به علت مقاومت تحریم شوند و آنان نیز به علت تحریم دست از مقاومت بردارند که هر روز دایره این تحریم ها تنگ تر می شود بنابراین تحریم ها ادامه دارد و مقاومت نیز افزایش می یابد.

ولایتی همچنین همکاری با اف ای تی اف (سازمان بین المللی مقابله با پولشویی) را به صلاح کشور ندانست و افزود: خودی ها نباید از نقشه های دشمنان تبعیت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مقاومت ادامه یابد دشمنان می فهمند که تحریم ها بی فایده است و سرانجام آن که پیروز می شود مقاومت کنندگان هستند.

ولایتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اجرای تعهدات گروه مالی مبارزه با پولشویی در کشورمان به صلاح است تصریح کرد : معلوم است که اجرای این تعهدات به صلاح کشور نیست و آن کسی برنده است که بتواند مقاومت را ادامه دهد و مقاومت کنندگان برنده می شوند.

وی هشدار داد : اگر کسی در مقابل این نوع تحریم ها ایستادگی نکند و ضعف نشان دهد طرف مقابل برنده می شود .

ولایتی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ارتباط این تعهدات مالی با برجام گفت : جوهر انقلاب اسلامی مقاومت است و مادام که مقاومت ادامه دارد پیروزی جمهوری اسلامی ایران نیز استمرار دارد.

وی تصریح کرد : هر گاه از مقاومت خسته شویم پیروزی هم متوقف می شود گرچه تجربه نشان داده است مردم ایران و متحدان کشورمان در مجموعه مقاومت اعم از عراق ، سوریه ، لبنان، فلسطین ، یمن و همه کسانی که از ایران تبعیت می کنند از مقاومت خسته نمی شوند.

برگزاری ۵ جلسه ستاد نظارت بر اجرای برجام
عضو ستاد نظارت بر برجام گفت: تاکنون ۵ جلسه این ستاد برگزار شده است و مسلما جلسات آن بدون تاخیر و تعلل برگزار خواهد شد.

ولایتی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره زمان برگزاری جلسه ستاد نظارت بر برجام برای بررسی بدعهدی های امریکا افزود: وظیفه این ستاد این است که طبق آنچه رهبر معظم انقلاب مشخص کرده اند، بر اجرای برجام نظارت کنیم.

وی تاکید کرد: این ستاد موظف است در این چارچوب طرف مقابل را به اجرای تعهداتش ملزم کند.

ولایتی گفت: برای اینکه زمینه پیگیری های لازم را در این باره فراهم کنیم تا کنون ۵ جلسه ستاد نظارت بر برجام برگزار شده است و به برپایی جلسات این ستاد ادامه می دهیم.

مردم یمن در عین محاصره، عربستان را شکست دادند
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم یمن در عین محاصره توانسته اند عربستان سعودی را شکست دهند.

ولایتی پس از دیدار و مذاکره با معاون بان کی مون در امور بشردوستانه در جمع خبرنگاران افزود: مردم یمن نشان دادند که بر عربستان سعودی پیروز شدند و اگر موشکی با برد ۸۰۰ کیلومتر شلیک کردند نشان می دهد به نقاط جدیدی دست یافته اند که توانسته اند عربستان را در عین محاصره شکست بدهند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد مذاکراتشان با معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه بر درخواست این سازمان از کشورمان در کمک به رفع مردم محاصره شده در برخی کشورهای منطقه خبر داد.

ولایتی گفت: تعداد افراد بی گناه و دچار مصیبت اعم از جنگ زدگان و آوارگان ناشی از بلایای طبیعی در دهه های اخیر به چهار برابر یعنی بیش از ۶۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

وی افزود: به ویژه تعداد این افراد در منطقه غرب آسیا اعم از سوریه، عراق، یمن و افغانستان افزایش یافته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به نفوذی که کشورمان در این مناطق دارد سازمان ملل متحد در تبادل نظر با ما تقاضای کمک کرده است تا اگر بتوانیم با همکاری سازمان ملل متحد برای کمک به مردم محاصره شده در منطقه اقدام کنیم.

ولایتی تاکید کرد: اکنون مردم بی گناه در مناطقی مانند حلب اطراف دمشق، تعز و دیگر مناطق در محاصره هستند که باید از محاصره نجات یابند و آسیب کمتری ببینند.
جام نیوز
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: