bazarnews

کد خبر: ۵۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
در بازی پرسپولیس و نفت آبادان، برای اولین بار به طور ثابت از زوج هفت و هفتاد پرسپولیس درخط حمله رونمایی شد. شماره هفتاد که علی علیپور است و البته شماره هفت نامیمون را جونیور براندائوی برزیلی به تن می‌کند.

جونیور در تبریز چند دقیقه‌ای فرصت بازی پیدا کرد، اما حضور او در ترکیب اصلی به بعد از تعطیلات و دیدار خانگی با نفت آبادان موکول شد. جونیور حدود هفتاد دقیقه در ترکیب حضور داشت، اما با صفر ضربه به سمت چارچوب بدترین آمار ممکن را از خودش به جا گذاشت. بعد از بازی، هر دو مهاجم پرسپولیس به شدت تحت فشار انتقادات قرار گرفتند و فعلا حال و روز هیچکدام‌شان خوب نیست.

علیپور؛ سایه‌ای از یک آقای گل

علی علیپور فصل جدید را به بدترین شکل ممکن آغاز کرده است. اصرار او برای جدایی از پرسپولیس از یک سو تمرکزش را به هم ریخته و دنباله‌دار شدن ناکامی‌اش در گلزنی هم از سوی دیگر به این بازیکن فشار وارد می‌کند. او در تبریز موفق نشد گاف باورنکردنی رشید مظاهری را به یک گل ارزشمند برای پرسپولیس تبدیل کند و به همین دلیل بعد از بازی در فضای مجازی با هواداران خودی درگیر شد. انتظار می‌رفت وضعیت روحی علیپور در تعطیلات بهتر شود؛ مخصوصا که او در بازی دوستانه با سایپا دو گل زیبا هم زد. با این وجود بازی با نفت آبادان کابوس علیپور را به اوج رساند. او در این بازی انواع و اقسام موقعیت‌های گلزنی را از دست داد؛ از همان دقایق اول که روی پاس ترابی فرصت گشودن دروازه را پیدا کرد تا اواخر مسابقه که چند تک‌به‌تک باورنکردنی از کفش رفت. علیپور در این فصل گل نزده و به شدت تحت فشار است. این را می‌شد از ویدیوی خروج او از زمین مسابقه، پس از پایان بازی هم به خوبی فهمید؛ جایی که همه پرسپولیسی‌ها شاد و خوشحال بودند، اما علیپور صامت و ساکت، راهش را کشید و رفت. مساله علیپور فقط گل‌نزنی نیست؛ او بیشتر به خاطر اصرارش برای جدایی از تیم و البته مواجهه‌اش با هواداران زیر تازیانه انتقادات قرار گرفته. مسلما به ثمر رسیدن یک گل می‌تواند قفل را از پا و روح علیپور باز کند، اما بدشانسی او قرعه بسیار دشوار پیش رو است. استقلال، سپاهان و شهر خودرو سه حریف بعدی سرخپوشان هستند. گل زدن به این تیم‌ها مسلما بسیار سخت است، اما اگر علیپور موفق به انجام این کار شود، خروجش از بحران قطعی است.

جونیور؛ صد رحمت به بودیمیر

جونیور برزیلی همان مهاجمی است که پرسپولیس ماه‌ها برای جذبش تلاش کرد. نه البته جذب شخص او، بلکه کالدرون دنبال یک فوروارد خارجی بود و بعد از کلی بررسی و کشمکش، نهایتا باشگاه به گزینه جونیور رسید. حضور کوتاه او در بازی با تراکتور، سنگ محک خوبی نبود؛ هرچند همان‌جا هم یک ضربه ناامیدکننده و عجیب به توپ زد. این بار اما در تهران، مقابل تیم متوسطی مثل نفت آبادان فرصت حضور در ترکیب ثابت در اختیار جونیور قرار گرفت؛ بختی که او از آن بهره نبرد. مهاجم برزیلی سرخپوشان نه‌تنها هیچ ضربه‌ای به سمت دروازه نداشت، بلکه در ارسال پاس و بازی بدون توپ هم خوب نبود. یکی، دو استپ جونیور در این بازی واقعا از یک فوتبالیست حرفه‌ای بعید بود و مجموعه این مسایل صدای اعتراض سایر بازیکنان پرسپولیس را درآورده است. شنیده می‌شود برخی بازیکنان در رختکن تیم گفته‌اند: «صد رحمت به بودیمیر کروات؛ او حداقل یک تنه می‌زد یا یک پاس خوب می‌داد، اما جونیور اصلا اینکاره نیست.» این یعنی شرایط برای خرید برزیلی کالدرون خوب نیست و او نتوانسته استارت مناسبی در تیم جدیدش داشته باشد. در همین بازی هم حضور عالیشاه به جای جونیور، وضعیت ساختار تهاجمی پرسپولیس را بهتر کرد.

روستایی برمی‌گردد؟

فعلا که جونیور هیچکس را امیدوار نکرده، اما مشکل اینجاست که کالدرون گزینه دیگری هم برای خط حمله‌اش در اختیار ندارد. بعضا زمزمه‌هایی در مورد درخشش امیر روستایی در تمرینات به گوش می‌رسد، اما نکته اینجاست که روستایی هم نتوانسته عملکرد خوبش در تمرینات را در زمین بازی هم تکرار کند. به علاوه مسابقه‌ای مثل داربی شاید برای او بیش از حد سنگین باشد. در هر صورت باید صبر کرد و دید کالدرون مشکل خط حمله تیمش را چطور حل می‌کند.

برچسب ها: فوتبال ، دربی ، پرسپولیس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: