وی ادامه داد: برای ساخت راه آهن مدرن نیازمند مدل سازی هستیم و باید نقش تامین مالی توسعه ایستگاهها مشخص و تعیین شود چرا که عامل مهمی در توسعه ایستگاههای جدید است.
مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راهآهنها با بیان اینکه رویکرد سیسیتماتیک به راه آهن داریم، گفت: قرار است راه آهن در آینده مهمترین چالش شهری از جمله آلودگی و ترافیک را برطرف کردند.
داون افزود: از آنجایی که تا سال 2050 دو سوم جمعیت دنیا در شهرها زندگی میکنند و امروز این شاخص 55 درصد است بنابراین این ایستگاهها هستند که میتوانند به رفع آلودگی و ترافیک شهرها کمک کنند.
مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راهآهنها اظهار داشت: توقعات مسافران ریلی افزایش یافته و ما هم باید متناسب با توقعات آنها سرعت حرکت را افزایش دهیم و به توسعه اکوسیستم اطراف ایستگاهها بپردازیم.
وی ادامه داد: چالش راه آهن به شهرها و توسعه اطراف ایستگاهها در داخل شهرها معطوف شده است و باید این موضوع را در نظر بگیریم.
داون با اشاره به سرعت رشد جمعیت ایران گفت: ایستگاههای درون شهری در ایران باید افزایش یابد تا جابجایی سریعتر افزایش یابد.
وی گفت: دیدگاهها به حمل و نقل باید از محدوده ریلی فراتر رفته و همه انواع حمل و نقل در شهرها در ایستگاههای درون شهری لحاظ شوند.