bazarnews

کد خبر: ۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز :
علی اصغر ملکی، با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوسفندی در ماه محرم، گفت: متاسفانه طی دو سال اخیر بره ماده های 13 تا 14 کیلوگرمی را ذبح بی رویه می کنند که از نظر تولیدکنندگان گوشت گوسفندی این عملکرد قطع نسل است.
بازار نیوز - رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ، با اشاره به کمبود دام در بازار، گفت: درحال حاضر با کمبود عرضه دام در میادین مواجه هستیم که این امر باعث افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار شده است به طوری که در طی چند هفته گذشته به طور میانگین هر 7 روز یکبار قیمت گوشت با افزایش هزار تومانی مواجه می‌شود.

وی، درباره دلایل کم شدن عرضه دام به بازار، ادامه داد: ذبح بی رویه دام در عید قربان یکی از دلایل کبود دام و افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی،تصریح کرد: همچنین برخی از افراد به دلیل آستانه فرارسیدن ماه محرم دام‌های خود را دپو کرده‌اند تا با قیمت بالاتری در روزهای عاشورا و تاسوعا بفروشند.
ملکی، اظهارداشت: تلفات قابل توجه دام های گوشتی به دلیل شیوع بیماری و  بارش‌های سیل آسا در بهارسال جاری باعث کمبود دام و گرانی درحال حاضر گوشت گوسفندی در بازار شده است.

کشتار بی رویه دام های مولد
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار بازار نیوز ، با انتقاد از ذبح بی رویه دام های مولد طی دو سال اخیر، تصریح کرد: متاسفانه طی دو سال اخیر بره ماده های 13 تا 14 کیلوگرمی که هنوز زایمانی انجام نداده اند را ذبح بی رویه می کنند که از نظر تولیدکنندگان گوشت گوسفندی این عملکرد قطع نسل است.

وی، با تاکید بر اینکه کشتار بره ماده در سن پایین قطع نسل محسوب می شود، ادامه داد: دام باید بعد از انجام زایمان و تولید بره ذبح شود، بنابراین کشتار بره ماده، قطع نسل را به همراه دارد از این رو باید توجه ویژه‌ای به کشتار بره ماده انجام شود.  

ملکی، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال افزایش بیشتر قیمت گوشت گوسفندی در بازار در ماه محرم وجود دارد؟گفت: احتمال افزایش مجدد قیمت گوشت تازه در ماه محرم به دلایل افزایش ذبح دام در مساجد و تکیه های عزاداری، دپوی دام از سوی برخی از افرادسودجو به منظور بازگشت زوار از کربلا در اربعین حسینی وجود دارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی،افزود: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌دار بین 31هزار و 500 تومان تا 32 هزار و 500 تومان و عرضه به مشتری بین 35تا 36 هزار تومان است.

ملکی، اظهار داشت: متولی اصلی وزارت جهادکشاورزی است که باید برنامه مدون و جدی تری برای عدم افزایش بی رویه گوشت تازه در ایام ماه محرم در نظر گیرد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: