bazarnews

کد خبر: ۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
در معاملات امروز دوشنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص افزایش هشت واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع 77 هزار و 89 واحدی قرار گرفت.
بازار نیوز - در معاملات امروز دوشنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص افزایش هشت واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع 77 هزار و 89 واحدی قرار گرفت. اگرچه شاخص در ابتدای معاملات رشد بیشتری به همراه داشت اما کم کم با انجام معاملات از شدت آن کاسته شد و در نهایت به هشت واحد رسید.

در بازار امروز نماد‌های « شبندر»، «خودرو»، «خساپا» و «خبهمن» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای « فارس» ، «وغدیر» و «حکشتی» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.  

 ایمان مقدسیان با بیان اینکه بازار امروز، در ادامه وضعیت بازار در روزهای گذشته، اتفاق افتاد، به اقتصادنیوز گفت: البته یکسری تفاوت‌ها نیز، در بازار امروز نسبت به روزهای قبل وجود داشت. 

تحلیلگر کارگزاری بانک کشاورزی گفت: این تفاوت، توجهی است که از امروز برای گروه ساختمانی آغاز شد. حتی علاوه بر این گروه، سیمانی‌ها نیز موردتوجه بازار قرار گرفتند.

این کارشناس بازار سهام توضیح داد: درباره علت موردتوجه قرار گرفتن این دو گروه می‌توان به خروج احتمالی و آرام‌آرام مسکن از رکود و همچنین توجه بیشتر به بودجه عمرانی سال آینده اشاره کرد. اگرچه این عوامل که به آنها به عنوان عوامل بنیادی مطرح هستند،‌ همچنان روند مشخصی ندارند. در حال حاضر در حالی اخبار در رابطه با افزایش قابل ملاحظه‌ بودجه عمرانی در سال آینده وجود دارد که به نظر می‌رسد نمی‌توان میزان بودجه اختصاصی در سال آینده را برآورد کرد. همچنین از پیش‌تر در رابطه با خروج مسکن از رکود نیز، صحبت شده بود اما همانطور که مشخص است، همچنان نشانه‌های جدی برای تحقق این مسیر یافت نشده است. 

البته او با بیان اینکه توجه به این دو گروه در معاملات کم‌حجم از اتفاقاتی است که خاص بازار امروز بوده است، اظهار کرد: از آنجاکه نمادهای این گروه‌‌ها در بازار، به مدت طولانی در رکود بوده‌اند، بعضا به قیمت‌های جذابی رسیده‌اند که این مساله، انگیزه سهام‌داران را چه به واسطه سفته‌بازی حرکات کوتاه‌مدتی و چه به واسطه سرمایه‌گذاری در بلندمدت تحریک می‌کند. 

رشد کم‌عمق شاخص بورس/توجه به ساختمانی‌ها و سیمانی‌ها، خاص بازار امروز+نمودار

رشد کم‌عمق شاخص بورس/توجه به ساختمانی‌ها و سیمانی‌ها، خاص بازار امروز+نمودار
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: