bazarnews

کد خبر: ۶۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
تحلیل وضعیت بازار‌ها در هفته گذشته/ ۲۶
در هفته گذشته، شاخص در محدوده 647 هزار واحد آرام گرفت، سکه به قیمت 6 میلیون و 260 هزار تومان رسید و دلار در قیمت 15 هزار و 900 تومان، بسته شد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: شاخص بورس، طی هفته گذشته با صعودی 50 هزار واحدی، از رقم 600 هزار عبور کرد و به 647 هزار و 726 واحد رسید. اتفاقی که با عرضه سنگین نماد معاملاتی شستا در 27 فرودین، بسیار دور از انتظار به نظر می رسید. در روزی که سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای اولین بار در بورس تهران عرضه شد شاخص کل بیش از 19300 واحد دیگر صعود کرد و به میانه ابرکانال 600 هزار نزدیک شد.

عرضه «شستا» بیش از 5.5 هزار میلیارد تومان از نقدینگی سهامداران خرد را جذب کرده و با این وجود مانعی بر سر راه صعود بورس نشده است. آمار و نشانه‌هایی که همگی از موج قدرتمند نقدینگی در مسیر بورس تهران حکایت دارد. با این حساب، شاخص از مقاومت روانی پیشین خود عبور کرده و به سمت 700 هزار واحد، در حال رشد است.

در بازار طلا، سکه تمام بهار آزادی، با 73 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته، به قیمت 6 میلیون و 260 هزار تومان رسید. البته افت جزئی طلای جهانی در این روزها، بر عدم رشد آن چنانی سکه در بازار داخلی، بی تاثیر نبود. با شکست نرخ ۱۷۰۰ دلاری، معامله گران می توانند وارد معامله خرید طلا تا نرخ ۱۷۲۵ دلاری، نرخ میانی ۱۷۵۰ دلاری و در نهایت محدوده ۱۸۰۰-۱۷۹۰ شوند.

همچنین در بازار ارز، دلار، بدون تغییر نسبت به هفته پیشین، در قیمت 15 هزار و 600 تومان بسته شد و به علت شیوع کرونا، حجم معاملات، به حداقل رسید، و می توان گفت، دلیلی بر عدم افزایش نرخ دلار بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: