bazarnews

کد خبر: ۶۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
وظیفه گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته مجموع بارش کشور ۲۶۶ میلی متر بوده است.

‌احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور درباره آخرین وضعیت بارش در سال زراعی جدید اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته مجموع بارش کشور ۲۶۶ میلی متر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کمبود بارش و در دوره بلندمدت ۶۳ میلی متر رشد بارش را پشت سر گذراندیم.

او با اشاره به اینکه امسال بارش نسبت به دوره بلندمدت بالاتر است، افزود: در استان‌های جنوب و جنوب غرب میزان بارش نسبت به دوره بلندمدت، نرمال و بالاتر از نرمال بوده است و در مقابل در استان‌های کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و گلستان کمبود بارش را تجربه کرده‌ایم.

میزان بارش در هفته اول اردیبهشت بالاتر از نرمال است

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه استان هرمزگان ۱۴۲ درصد بیش از نرمال بارش دریافت کرده است و این در حالی است که در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان نسبت به سال قبل کم بارشی حاکم بوده است، میزان بارش در هفته اول اردیبهشت را بالاتر از نرمال دانست و بیان کرد: طی سه هفته پیش رو اردیبهشت بارش در محدوده نرمال خواهد بود.

او در پایان درباره آخرین وضعیت دمایی تصریح کرد: بنابر مدل‌های اقلیمی دما در هفته اول اردیبهشت کمتر از نرمال و سپس در هفته‌های آتی به نرمال و در اوایل خرداد به بالاتر از نرمال می‌رسد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: