bazarnews

کد خبر: ۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان گفت: بخش آبزیان در رتبه هفتم و بالاتر از مجموعه های بزرگی چون قطعات یدکی، لوازم انرژی بر و غیر انرژی بر، لاستیک، تجهیزات پزشکی و حتی مصالح ساختمانی است.
علی اکبر خدایی گفت: بارها گفته شده و هرچه بگوئیم هم کم است که تعدد تولید کننده، تعدد صادر کننده ، عدم تمرکز در تولید و در نتیجه عدم امکان عرضه یکنواخت و استاندارد محصول با حجم کافى، نه تنها کمکی به صادرات ما نکرده بلکه ضربه نیز می زند. 

 علی اکبر خدایی گفت: بارها گفته شده و هرچه بگوئیم هم کم است که تعدد تولید کننده، تعدد صادر کننده، عدم تمرکز در تولید و در نتیجه عدم امکان عرضه یکنواخت و استاندارد محصول با حجم کافى، نه تنها کمکی به صادرات ما نکرده بلکه ضربه نیز می زند.

علی اکبر خدایی دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران با اشاره به ضعف سازمانی و تئوریک اقتصاد شیلاتی ایران در بخش خصوصی گفت: این موضوع در کنار زیر ساخت های ناقص بنیادین در بخش دولتی ، موجب شده است ما نتوانیم آن چنان که باید به حرکت درآمده و صادرات آبزیان را سرو سامان جدی دهیم. 

وی افزود: بارها گفته شده و هرچه بگوئیم هم کم است که تعدد تولید کننده ، تعدد صادر کننده ، عدم تمرکز در تولید و در نتیجه عدم امکان عرضه یکنواخت و استاندارد محصول با حجم کافى ، نه تنها کمکی به صادرات ما نکرده بلکه ضربه نیز می زند.
خدایی با اشاره به موانع ایجاد شده بر سر راه افزایش صادرات ادامه داد: رقابت منفی، بدبینی و بد اخلاقی های تجاری، همه و همه موانعی خود ساخته بر سر راه تعامل ما با خریداران بزرگ و شرکت های توانمند خارجی است.

این فعال صنفی با اظهار این مطلب که از مجموع ۱۳ گروه کالایی کل کشور، بخش آبزیان در رتبه هفتم و بالاتر از مجموعه های بزرگی چون قطعات یدکی، لوازم انرژی بر و غیر انرژی بر، لاستیک، تجهیزات پزشکی و حتی مصالح ساختمانی قرار دارداظهار داشت: این شایستگی برای حمایت از این بخش پیشرو وجود دارد و درخواست اعلام صادرکننده نمونه بخش آبزیان یک خواسته منطقی و به حقاز سوی فعالان این بخش است.

وی ضمن تشکر از توجهی که گمرک نسبت به رفع موانع صادراتی دارد بیان داشت: در وهله نخست باید گفت که اگرچه در زمینه واردات مشکلاتی وجود دارد ولی حقیقتاً در بخش صادرات مشکل عمده ای نداریم و مدیریت جدید گمرک و کارشناسان و مدیران آن در جهت رفع  موانع به خوبی موفق عمل کرده اند که جای تشکر دارد. 
خدایی تصریح کرد: اکثر مشکلات موجود در گمرکاتی مانند بوشهر، بندرعباس و چابهار نیز جنبه سخت افزاری دارد.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران اظهار داشت: اصولاً شیلات همواره پشتیبان و مدافع صادرات بوده و در مواردی که به سازمان شیلات مربوط می شود به سرعت عمل شده و مشکلی در رابطه با موضوع صادرات از ناحیه این سازمان وجود ندارد. متاسفانه در مورد دامپزشکی علیرغم تلاش فراوان همکاران دامپزشک، همچنان کاستی هایی ملاحظه می شود.  

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: البته باید اذعان داشت در مورد محموله اخیر قزل آلا واقعاً همکاری بی نظیری از سوی سازمان دامپزشکی صورت گرفت که ما انتظار داریم همکاری دامپزشکی همیشه به همین شکل باشد.
تراز
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: