bazarnews

کد خبر: ۷۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
بازارهای مالی در هفته گذشته؛
در هفته گذشته، بازار سرمایه پس از چند روز افت متوالی، بالاخره عزم بالا رفتن کرد و چراغ سبز نشان داد. ارز و طلا هم به تبع بازار جهانی، روندی نزولی اما اندک را تجربه کردند. در کنار این ها، تمدید روش آزادسازی سهام عدالت هم موضوع داغی در هفته گذشته بود.

بهای طلا و ارز کاهش یافت/ توصیه‌های کارشناسان به دارندگان سهام عدالت+فیلم

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: در هفته گذشته، بازار سرمایه پس از چند روز افت متوالی، بالاخره عزم بالا رفتن کرد و چراغ سبز نشان داد. ارز و طلا هم به تبع بازار جهانی، روندی نزولی اما اندک را تجربه کرد. در کنار این ها، تمدید روش آزادسازی سهام عدالت هم موضوع داغی در هفته گذشته بود.

محمد کشتی آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر در خصوص کاهش بهای طلا گفت: هر اونس طلای جهانی در هفته پیشین 25 دلار کاهش پیدا کرد و به تبع آن قیمت دلار نیز با روندی نزولی مواجه شد. بنابراین دو عامل اصلی قیمت طلا و سکه در داخل کشور، در روزهای گذشته با کاهش شدیدی مواجه شدند.

بورس نیز هفته پر نوسانی داشت. شاخص کل بورس در هفته پیشین، نهایتا با رشد 12 هزار و 424 واحد به عدد 938 هزار و 557 واحد رسید. نمادهای خودرو، بانک و فلزات اساسی از گروه های برتر بازار سرمایه بودند. به گفته کارشناسان، نوسانات بازار سرمایه طبیعی است اما می‌دانیم بورس در بلند مدت امن‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری است به شرطی که مردم در انتخاب سهام به سودآوری شرکت‌ها توجه داشته باشند.

در کنار بازارهای ذکر شده، تمدید مهلت آزادسازی سهام عدالت، تا 15 خرداد از مواردی بود که در خبرها بازارهای مالی هفته گذشته، دیده می شد.

یاسر فلاح کارشناس بازارسرمایه در خصوص فروش یا عدم فروش سهام عدالت گفت: توصیه می شود که مردم دارایی خود را نفروشند و از ارزش افزوده سالانه آن استفاده کنند. اگر بنابه دلایلی نیاز مالی دارند، آن را بفروشند. اما توصیه اول، حفظ و نگهداری این سرمایه است.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: