bazarnews

کد خبر: ۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
بورس ابزاری اقتصادی است که سپرده های خرد مردم را جمع آوری کرده و به سمت تامین مالی بنگاه های اقتصادی سوق می دهد.
بازار نیوز -  باتوجه به اینکه یکی از کارکردهای مهم بورس تامین مالی بنگاه های اقتصادی است این روزها فرابورس اقدامی جدی در جهت تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط انجام می دهد.

هامونی مدیرعامل فرابورس در این خصوص گفت: شرکت های کوچک و متوسط که در شهرک های صنعتی هستند می توانند وارد فرابورس شده و سهام خود را مورد معامله قرار دهند.

بورس تهران در سه روز کاری خود در هفته جاری روند مثبتی را در پیش گرفته و با افزایش حجم معاملات در آخرین روز به کار خود پایان داد.

ابراهیمیان کارگزار بورس گفت: در انتهای هفته گذشته ما شاهد افزایش قیمت های جهانی و نفت بودیم و این امر روی بازار ما تاثیر گذاشت.

خودرویی ها با در اختیارداشتن 32 درصد بازار همچنان در هفته جاری در مدارس رونق قرار داشتند.

شهبازی کارگزار بورس درخصوص علت رونق خودروایی ها در هفته جاری در بورس گفت: بازدیدهایی که هیئت های اروپایی برای به سرانجام رساندن قراردادها داشتند جو مثبتی را در گروه خودروای ها بوجود آورده و سبب ادامه رونق این گروه شده است.

در هفته سوم مهر نماد بانک ها که دومین صنعت مهم بورس به حساب می آیند هنوز بازنشده و مشکلات فراوانی را برای سهامداران بوجود آورده است.

حسینی مقدم معاون شرکت بورس گفت:‌ جدیتی که بانک مرکزی در حوزه تصویب صورت های مالی داشته است قابل ستایش است اما انتظار ما به عنوان اهالی بازار سرمایه این است که باید زودتر این بانک ها تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف بانک ها باید سریع تر اتفاق بیفتد چون بعضی از سهامداران به پول خود نیاز دارند و نباید آنها را بیشتر از این منتظر گذاشت.

دماسنج بازار سرمایه با ایستادن بر روی عدد 77 هزار و 655 واحد به کار خود پایان داد.

بانک های خارجی می توانند با ایران مبادلات دلاری داشته باشند، فعالان بازار سرمایه معتقدند این خبر خوب تاثیرات مثبت و قابل توجهی در هفته های آینده بر این بازار خواهد داشت.
خبرگزاری صدا و سیما
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: