bazarnews

کد خبر: ۷۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا هنوز نتوانسته است مشکلات قانونی در ارتباط با جرایم حوزه رمزارز‌ها را به طور کامل رفع نماید.

سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا هنوز نتوانسته است مشکلات قانونی در ارتباط با جرایم حوزه رمزارزها را به طور کامل رفع نماید. این مساله باعث شده که سازوکارهای اجرایی و کنترلی این نهاد در ارتباط با رهگیری تراکنش های رمزارزها و برخورد با جرایم این حوزه مورد انتقادات فراوانی قرار گیرد.

بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا این نهاد ارشد در مبارزه با افزایش روزافزون پولشویی با استفاده از رمزارزها موفق عمل نکرده است. وزارت دادگستری آمریکا در گزارش خود می نویسد که مدیریت سازمان مبارزه با مواد مخدر در ارتباط با فعالیت های حوزه رمزارزها به دلایل عدم مدیریت مرکزی مناسب، نقص سازوکارهای کنترل داخلی و نداشتن نظارت کافی، اهداف اولیه مد نظر خود را نیز به دست نیاورده است.

مواردی از این دست سبب شده تا طرح های فعلی که در نهادهای قضایی و امنیتی دنیا اجرا می شوند کارایی لازم را نداشته باشند. در این گزارش آمده است که تدوین و ثبت گزارش ها و سوابق به اندازه ای ضعیف بوده است که بازرسان حتی در تطبیق اطلاعات تراکنش ها نیز با مشکل مواجه شده اند.

گفتنی است حتی تخطی مامور سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا از قانون هم باعث نشد تا این سازمان ساز و کارهای خود را در این حوزه تغییر دهد. کارل مارکفورس مامور سابق سازمان مبارزه با مواد مخدر، طی تحقیقات خود در ارتباط با انهدام باند جاده ابریشم که از بزرگترین و معروف ترین پرونده های جرایم مرتبط با رمزارزها است، 700/000 دلار بیت کوین را ربود. این در حالی است که سال ها از آن اتفاق می گذرد و هنوز سازوکارهای سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا تغییرات لازم را نداشته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: