bazarnews

کد خبر: ۷۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
لارگانی گفت: اگر صحبت‌های رئیس بانک مرکزی واقعیت داشته باشد افزایش قیمت برای دولت سودمند نیست و سود به جیب دلال‌ها می‌رود، اما اگر صحبت‌های همتی واقعیت نداشته باشد، این افزایش قیمت ارز در اصل می‌تواند کسری‌های دولت و قروض دولت را تسویه بکند.

توضیحات جدید رئیس بانک مرکزی درباره ارز مداخله‌ای

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: ناصر موسوی لارگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی درباره اداره کسری بودجه سال ۹۹ گفت: در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی که با حضور آقای همتی برگزار شد، از وی پرسیدم آیا ارتباط دلالان با بانک مرکزی واقعیت دارد که همتی ادعا داشت در دوره وی اصلا همچین موردی اتفاق نیافتاده و حتی یک اسکناس ارز هم به بازار تزریق نشده و از طرف بانک مرکزی فروش نرفته است.


لارگانی ادامه داد: اگر صحبت‌های رئیس بانک مرکزی واقعیت داشته باشد، افزایش قیمت برای دولت سودمند نیست و سود به جیب دلال‌ها می‌رود، اما اگر صحبت‌های همتی واقعیت نداشته باشد، این افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر می‌تواند کسری‌ها و قروض دولت را تسویه بکند. اقای همتی در جلسات کمیسیون توضیح تکمیلی درباره چگونگی رفع کسری بودجه ندادند، البته متولی کسری بودجه، برنامه و بودجه و آقای نوبخت متولی بودجه هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان از دولت خواست که هرچه سریعتر ضمیمه بودجه را تقدیم مجلس کند تا نمایندگان متوجه شوند این کسری‌ها چطور جبران می‌شود.
 
گفتنی است؛ رئیس کل بانک مرکزی روز جمعه 13 تیرماه، در یادداشتی اینستاگرامی به موضوع کسری بودجه و تدبیر دولت برای جبران بهتر آن نسبت به سال 98 پرداخت.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: