bazarnews

کد خبر: ۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
معاون سازمان صنایع کوچک مطرح کرد:
فرشاد مقیمی معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص توقف 19 درصد از واحدهای تولیدی صنایع کوچک ابراز داشت:واحدهای متوقف شده حقیقتا پتانسیل و توان بازگشت و کمک به چرخه اقتصاد کشور را دارند.
بازار نیوز - فرشاد مقیمی همچنین اظهار کرد: بالاخره برخی از واحدها یک دوران عمری دارند و عمرشان سپری می شود طبیعتا باید یکسری تغییراتی در نوع صنعت شان، نوع محصول شان و یا تکنولوژی شان اتفاق بیفتد که بتوانند خودشان را سرپا نگهدارند در غیر این صورت وقتی با شرایط مفید نتوانند تغییر ایجاد کنند در سیستم ها طبیعتا محکوم به فنا هم هستند.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  افزود: منتها نکته مهم اینجاست که بخشی از واحدهای که متوقف هستند واحدهای هستند که این توان و پتانسیل را دارند که کار کنند و به چرخه اقتصادی کشور کمک کنند و دوباره به چرخه تولید برگردند، بحث بیشتر بر روی این نوع بنگاه هاست.

وی افزود: برخی از واحدهای حوزه صنایع کوچک که از دهه هفتاد به بعد اینها متوقف هستند به عبارتی بیش از 20 سال هست که از توقف این واحدها می گذرد. وقتی هم مراجعه می کنیم می بینیم صاحب صنعت اصلا دیگر انگیزه ای ندارد و به دنبال کار صنعتی نیست. سوی سخن ما اصلا این مجموعه ها نیست البته خوب هست بررسی شود که دلیل چه بوده همچنین شرایطی ایجاد شده است.

مقیمی بیان کرد: همه واحدهای متوقف واحدهای نیستند که در مدت یکسال، دوسال، سه سال، چهار سال... متوقف شده باشند. برای مثال در دهه 80 افزون بر چهار هزار واحد صنعتی در کشور متوقف شده و هنوز هم متوقف است.

وی گفت: بالاخره راهکارهای برای فعال شدن این واحدهای که قابلیت فعال شدن دارند باید پیداکرد. دولت در راستای همین موضوع و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه ای را تنظیم کرده است. در این برنامه مجموعه ای که در بخش صنعت است 7 برنامه هست دو برنامه که موضوعش بطور مستقیم به این حوزه برمی گردد بحث ارتقا پذیر کردن واحدهای صنایع کوچک است و یک بخش هم تزریق منابع مالی هست به آن دسته از بنگاه هایی که چالش های بازار، مدیریتی، منابع انسانی، تکنولوژیکی ندارند ولی می توانند با افزایش سرمایه در گردش شان به چرخ تولید برگردند و یا حتی افزایش ظرفیت دهند.

مقیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از بنگاه ها زیر 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند که در این جامعه هدف ما این هم بوده که بخشی از این واحدهایی که در این مرحله هستند بتوانند به ظرفیت های بالاتری دست پیدا کنند.
اقتصادنیوز
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: