bazarnews

کد خبر: ۷۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
در اجرای سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضاییه در زمینه مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها، نزدیک به ۱۶۰ هکتار از اراضی زراعی و باغ‌های چهارباغ آزاد شد.

حسین فاضلی هریکندی از آزادسازی اراضی تغییر کاربری یافته چهارباغ خبر داد و گفت: با شیوع کرونا در کشور و ایجاد برخی مشکلات در روند نظارت دستگاه های متولی، عده ای از فرصت سوءاستفاده کرده و اقدام به تسریع در روند تغییر غیر مجاز کاربری و ویلاسازی در اراضی زراعی و باغ ها کردند.
عالی ترین مقام قضایی استان البرز افزود: دادگستری استان البرز دستور هایی را به منظور پالایش این موارد به دستگاه های متولی و سایر نهاد ها صادر کرد که ضمن شناسایی عوامل پشت پرده مشخص شد عده ای از صاحبان قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هم برای تغییر کاربری ها اقدام کرده اند.
فاضلی هریکندی تصریح کرد: سیاست قوه قضاییه و برنامه دادگستری کل استان البرز، مقابله بدون تبعیض و بدون اغماض با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی هرشخص حقیقی و حقوقی در سطح استان است.
وی با اشاره به وجود بیش از ۲۵ هزار ویلای غیرمجاز در دو حوزه قضایی ساوجبلاغ و چهارباغ بر اساس بررسی های دبیرخانه قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری و گزارش دستگاه های متولی افزود: چهارباغ یکی از مناطق مورد هجوم متخلفان و سوداگران حوزه تغییر کاربری در استان و کشور است که در دیدار آقای رئیسی از استان البرز، مقابله قاطع و جدی دادگستری استان و دستگاه های اجرایی با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی مورد تاکید قرار گرفت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: