bazarnews

کد خبر: ۷۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
تحلیل وضعیت بازارها در هفته گذشته؛
در هفته گذشته سکه تمام بهار آزاد طرح جدید در قیمت ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین دلار با نرخ ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد شد. شاخص بورس نیز در انتهای هفته گذشته به یک میلیون و ۹۷۵ هزار واحد رسید.

رکود در بازار طلا و ارز/ شاخص بورس به کانال یک میلیونی بازگشت+فیلم

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: در هفته ای که گذشت بهای هر اونس طلای جهانی روند صعودی داشت ولی کاهش قیمت ارز باعث کاهش قیمت طلا در بازار داخل شد.

بدین ترتیب هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار داخل به قیمت 10 میلیون و 650 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار به قیمت یک میلیون و 15 هزار و 740 تومان معامله شد. اما در بازار ارز، هر دلار 22 هزار و 100 تومان و هر یوزو 25 هزار و 800 تومان داد و ستد شد.

 

کاهش 59 هزار واحدی شاخص بورس در هفته ای که گذشت

شاخص بورس در معاملات هفته جاری ۵۹ هزار واحد کاهش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۱۵ مرداد ماه) با عدد دو میلیون و ۳۴ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۲ مرداد ماه) به عدد یک میلیون و ۹۷۵ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۵۳۱ هزار و ۸۶۰ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۵۱۲ هزار و ۱۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۳۴۹ هزار و ۱۰۹ واحد به عدد ۳۳۶ هزار و سه واحد رسید.

در چهار روز معاملاتی این هفته بورس نمادهای گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر، بانک صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت مخابرات، استخراج ذغال سنگ، لاستیک و پلاستیک، وسایل ارتباطی، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، بیمه و بازنشستگی، استخراج نفت و گاز به جز اکتشافات، سایر واسطه گری های مالی، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه و ماشین آلات و تجهیزات با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: