bazarnews

کد خبر: ۷۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ طرح در حوزه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۱۳۷ هزار میلیارد تومان در سطح کشور در دست اجراست.

آقای علی اصغر مونسان گفت: حدود ۵ هزار موافقت اصولی در حوزه گردشگری در دولت دوازدهم صادر شده که نشانگر روند رو به رشد گردشگری کشور است.
او با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ کشور، بخش گردشگری است، افزود: طرح های بسیار زیادی در بخش گردشگری به نتیجه رسیده و در دست اجراست و همگی نشان می دهد که ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری کشور ایجاد شده و نباید متوقف شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه تعداد گردشگران خارجی در سال گذشته به ۸ میلیون نفر رسید، تصریح کرد: این آمار یک رکورد تاریخی بود و ایران به عنوان دومین کشور در دنیا به لحاظ سرعت رشد گردشگر خارجی معرفی شد.
او در خصوص خسارت های وارد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا به بخش گردشگری کشور گفت: شیوع کرونا به بخش های مختلف اقتصاد در دنیا خسارت هایی وارد کرده و یکی از آن بخش ها گردشگری بوده است.
آقای مونسان افزود: بر اساس آخرین برآوردی که تا مرداد ۹۹ داشتیم، میزان خسارت وارده به بخش گردشگری کشور به عدد ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است و اگر این روند تعطیلی و سفر نرفتن بخواهد ادامه پیدا کند، خسارت های بخش گردشگری به مراتب بیشتر می شود.
او تأکید کرد: نگاه ما به این سمت بوده است که گردشگری به عنوان اقتصاد نوظهور که محور و پایه آن مردم هستند، برای کشور ایفای نقش کند و گردشگری موضوع بسیار مهمی برای اشتغال جوانان است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: