bazarnews

کد خبر: ۷۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
با صدور بخشنامه ای از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛ امکان تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه فراهم شد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز:

برای بیمه شدگانی که به دلیل ماهیت شغلی خود به صورت کسری از ماه در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی اشتغال به کار دارند و خواهان تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه هستند، امکان تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به طور اختیاری با ابلاغ بخشنامه ای به تمامی واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی فراهم شد.
مشمولین این بخشنامه، افرادی هستند که به صورت پاره وقت (کسری از ماه) در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی اشتغال به کار دارند و برای آنان در ماه موردنظر (حداقل یک روز) سابقه پرداخت حق بیمه لحاظ شده باشد.
شرایط پذیرش تقاضا
حداکثر سن پذیرش درخواست متقاضی تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه برای مردان و زنان ۵۰ سال تمام در تاریخ ثبت تقاضا خواهد بود. درصورتی که سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن مذکور باشد، پذیرش درخواست وی منوط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سنی مقرر خواهد بود. تمامی بیمه شدگان متقاضی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه را دارند، از اعمال شرط سنی معاف خواهند بود.
ارائه درخواست، عقد قرارداد و صدور برگ پرداخت حق بیمه کسری از ماه صرفاً در زمان حیات بیمه شده امکان پذیر است و انجام فرایندهای یادشده تحت هیچ شرایطی توسط بازماندگان مجاز نخواهد بود.
در صورت صدور برگ پرداخت حق بیمه در زمان حیات بیمه شده، امکان پرداخت حق بیمه توسط بازماندگان تا پایان مهلت مقرر میسر است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: