bazarnews

کد خبر: ۷۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
پس از افتتاح مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات انتقاداتی درباره بودجه این دیتاسنتر و کمکی که به شبکه ملی اطلاعات می کند، مطرح شد که عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات در این باره گفت: این مرکز با ۴۰۰ میلیارد تومان تاسیس شد.

«۴۰۰ میلیارد تومان صرفا برای ۵۰۰ سرورهزینه شده است»؟ این سوالی است که پس از افتتاح مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات در فضای مجازی بارها پرسیده شد. این که مگر قیمت هر سرور در بهترین حالت چقدر است که باید این میزان هزینه می شد؟
«سجاد بنابی» عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال به ایرنا گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت یک دیتاسنتر افتتاح کرده است که ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی، خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز آن هزینه شده است. این دیتاسنتر شامل ۵۰۰ سرور جدید است.
وی افزود: در مدت کمتر از ۱۰ روز که افتتاح مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات می گذرد، ۴۰۰ سرور دیگر که در گذشته در اختیار ایمیل ملی، موتور جستجوی بومی و پیام رسان ها در دیتاسنترهای دیگر بود را هم به این مرکز منتقل کرده ایم.
او درباره فاز بعدی توسعه این مرکز داده گفت: این مرکز ظرفیتی برابر با ۲ هزار سرور دارد. ۵۰۰ سرور خریداری کردیم، ۴۰۰ سرور که به خدمات پایه سرویس می دادند را از مناطق دیگر جا به جا کردیم و سرورهای باقی مانده را نیز جا به جا خواهیم کرد.
بنایی گفت: این مرکز داده را برای توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات راه اندازی کرده ایم. ظرف یکی دو ماه آینده منطقه آزاد اینترنت را در فرودگاه پیام راه اندازی می کنیم. هدف از راه اندازی این مرکز کمک به صادرات محتوای ایرانی به خارج از کشور است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: