bazarnews

کد خبر: ۷۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
مدیرکل نظارت بر دفاتر پیشخوان رگولاتوری اعلام کرد که بایگانی مدارک هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان خدمات، غیرقانونی است و در صورت مشاهده این اقدام، با دفاتر برخورد می شود. او همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده چنین اقداماتی گزارش های خود را به این سازمان ارسال نمایند.

«شهرام حی شاد» مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری با اشاره به برخی فعالیت های غیرقانونی در تعدادی از دفاتر پیشخوان سراسر کشور تاکید کرده که آنها حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان خود را ندارند: «دفاتر پیشخوان خدمات، هنگام ارائه خدمات حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان را ندارند. در صورت مشاهده، این اقدام تخلف محسوب شده و با دفتر متخلف براساس مصوبه «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی» برخورد می شود.»
به گفته حی شاد ارائه برخی خدمات مانند خرید، نقل و انتقال مالکیت سیم کارت اپراتورهای همراه، خدمات سپرده گذاری (سجام) و ... نیاز به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان دارد و احراز هویت مشتریان الزامی است و دفاتر پیشخوان نباید تنها به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا کنند. به نظر می رسد گفته های حی شاد برای جلوگیری از ثبت و فعالسازی سیم کارت ها به نام افراد در برخی دفاتر بوده که مشکلاتی را برای طرح رجیستری و به ثبت رساندن گوشی های قاچاق در پی داشته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: