«شهرام حی شاد» مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری با اشاره به برخی فعالیت های غیرقانونی در تعدادی از دفاتر پیشخوان سراسر کشور تاکید کرده که آنها حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان خود را ندارند: «دفاتر پیشخوان خدمات، هنگام ارائه خدمات حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان را ندارند. در صورت مشاهده، این اقدام تخلف محسوب شده و با دفتر متخلف براساس مصوبه «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی» برخورد می شود.»
به گفته حی شاد ارائه برخی خدمات مانند خرید، نقل و انتقال مالکیت سیم کارت اپراتورهای همراه، خدمات سپرده گذاری (سجام) و ... نیاز به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان دارد و احراز هویت مشتریان الزامی است و دفاتر پیشخوان نباید تنها به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا کنند. به نظر می رسد گفته های حی شاد برای جلوگیری از ثبت و فعالسازی سیم کارت ها به نام افراد در برخی دفاتر بوده که مشکلاتی را برای طرح رجیستری و به ثبت رساندن گوشی های قاچاق در پی داشته است.