bazarnews

کد خبر: ۷۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
احتمال اصلاح قیمت دلار در بازار ارز و همچنین انتشار گزارش های سه ماهه دوم امسال نیز می تواند بر روند معاملات امروز اثر گذار باشد.

روز گذشته همان گونه که پیش بینی می گردید شاهد افزایش عرضه ها در اکثر نماد های بازار سرمایه بودیم و روندی نوسانی بر کلیت بازار حاکم بود. ارزش معاملات نیز در پی این نوسانات رشد خوبی را داشت و پس از چند روز کاری به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.
در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل با افت ۱۷ هزار و ۶۱۷ واحدی و معادل ۱.۱ درصدی به یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید تا همچنان سقف یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی در کوتاه مدت به عنوان سطح مقاومتی شاخص کل فعال باشد. شاخص کل هم وزن نیز ۰.۶ درصد کاهش یافت و به رقم ۴۱۶ هزار و ۴۳۰ واحد رسید.
بیشترین اثر منفی بر شاخص کل را نماد های "فولاد"، "فملی"، ت"اپیکو" و "کگل" داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۲۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که ۴۰ هزار میلیارد ریال بیشتر از معاملات روز یکشنبه و دو برابر ارزش معاملات روز شنبه محسوب می شود.
روز گذشته شاهد سفارش های خرید حمایتی سنگین و با نحوه معاملات منحصر به فردی در برخی از نماد های اصلی بازار بودیم. از آن جمله می توان به ایران خودرو اشاره داشت. در حالی که شاهد عرضه های پیاپی در این نماد بودیم و قیمت سهام شرکت به کمتر از ۱ درصد مثبت نیز رسیده بود، در عرض کمتر از ۵ دقیقه شاهد رنج های مثبت پیاپی در این نماد و تشکیل مجدد صف خرید در این نماد بودیم و پس از آن و علیرغم عرضه های سنگین صورت گرفته این نماد مجددا و با سفارش های خرید چند میلیونی در عرض چند ثانیه به صف خرید ۴۰۰ میلیونی در پایان بازار رسید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: