bazarnews

کد خبر: ۷۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
ایروانی گفت: یک رسانه در فضای مجازی وجود دارد که نشان (پروفایل) آن، عکس دلار است و فلش روی نشان هم رو به بالاست. این جنگ روانی است. یعنی قیمت همیشه صعودی است. باید جلوی این فضای روانی را گرفت.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: هفته گذشته، عبدالناصر همتی پس از سفر به عراق و دیدار با همتای عراقی خود، خبر توافق برای بازگشت بخشی از دارایی‌های ارزی حاصل از صادرات ایران به عراق را اعلام کرد. سید غنی نظری، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازارنیوز، رقم این توافق را ۲ میلیارد دلار اعلام کرد.

اما با وجود اعلام این خبر که می‌توانست شوکی برای توقف روند افزایش سرسام‎‌آور قیمت ارز در هفته‌های اخیر باشد، عملا این اتفاق نیفتاد و دیده شده که قیمت در کانال‌های تلگرامی حتی به صورت شبانه بالا می‌رود که هیچ مبنای اقتصادی را هم برای آن نمی‌توان متصور بود.

در همین راستا، محمدجواد ایروانی، وزیر امور اقتصاد و دارایی دوران دفاع مقدس و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه ای که چندی پیش با بازارنیوز انجام داده بود، پیرامون مشکل افزایش بی دلیل نرخ‌ها خصوصا نرخ ارز همانند مشکلی که امروز جامعه با آن درگیر است، به بازارنیوز گفت: این اتفاق حاصل یک جنگ روانیست. زمان جنگ هم همینطور بود. خیار مگر چقد وابستگی ارزی دارد؟ خودم از فروشنده چرخی سر چهارراه پرسیدم که چرا خیار گران شده می‌گفت، چون دلار گران شده است.

وی افزود: در آن دوران هم مثل الان در پی آن بودند که قیمت دلار را آزاد کنیم. بنابراین فقط تاثیر روانی بر جامعه است که از دو دهه پیش در اندیشکده‌های امریکایی در پی آن بودند.

ایروانی پیرامون شیطنت‌ها در فضای مجازی برای بالا بردن نرخ ارز، اظهار داشت:
در فضای مجازی هرکسی دوست دارد قیمت دلار را تعیین می‌کند و کسی هم جلودارشان نیست. فقط تاثیر روانی بر جامعه است که از دو دهه پیش در اندیشکده‌های امریکایی در پی آن بودند.
یک رسانه در فضای مجازی وجود دارد که نشان، (پروفایل) آن عکس دلار است و فلش روی نشان هم رو به بالاست. این جنگ روانی است. یعنی قیمت همیشه صعودی است. باید جلوی این فضای روانی را گرفت. چرا فکر می‌کنیم وقتی رئیس جمهور امریکا یک حرفی زده ارزش پول ما کم می‌شود و دلار گران‌تر می‌شود؟ اتفاقا باید بعد از سخنرانی ترامپ دلار کاهش می‌یافت. این‌ها همه عملیات روانی بر جامعه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر ضرورت بازگشت ارز‌های حاصل از صادرات، تصریح کرد: این جزو بدیهیات در همه جای دنیا است که دولت‌ها باید بدانند صادر کننده ارزش را چقدر و چگونه به کشور بازمی گرداند. نمی‌شود که دولت به صادر کننده یارانه و تسهیلات برای صادرات ارائه دهد، بعد صادرکننده روی ارز هم سود ببرد. اگر به فکر صادرات هستند طرح‌های تشویقی بگذراند، چرا سیاست بدیهی را انجام نمی‌دهند. دولت باید بداند چقدر ارز داخل کشور دارد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: