bazarnews

کد خبر: ۷۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش جهانی قیمت روغن خام گفت: نوع ارز تامین شده برای واردات روغن خام برای انتقال به ذینفع مشکل دارد.

صدیف بیک زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت تولید و بازار روغن گفت: تولید روغن در 7 ماه گذشته در کشور نسبت به متوسط تولید چند سال اخیر بالاتر بوده است. 
* افزایش شدید قیمت جهانی روغن خام 
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش بی سابقه قیمت جهانی روغن خام افزود: طی دو - سه ماه اخیر قیمت جهانی روغن خام به شدت افزایش یافته است و قیمت جهانی روغن خام از هر تن 735 یورو به هر تن 925 یورو افزایش یافته است. 
وی با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت روغن خام، افزایش قیمت جهانی است، بیان داشت: با شیوع و گسترش ویروس کرونا در جهان کشورها اقدام به ذخیره سازی کالاهای اساسی از جمله روغن کرده اند لذا با افزایش تقاضا برای این کالا قیمت جهانی ماده اولیه مورد نیاز تولید روغن یعنی روغن خام افزایش یافته است. 
* کاهش صادرات و افزایش ذخیره کالاهای اساسی بعد از کرونا
بیک زاده گفت: نگرانی کشورها از ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شده تا کشورهای مختلف اقدام به ذخیره سازی کالاهایی مانند روغن نمایند و حتی این موضوع باعث شده تا برخی کشورهای تولید کننده صادرات خود را کاهش دهند، بنابراین این موضوعات باعث افزایش شدید قیمت جهانی روغن خام شده است.
وی با اشاره به ذخیره سازی روغن خام توسط بسیاری از کشورها، در سطح جهان گفت: این در حالی است که کشورهایی که پیش از این کالای مورد نیاز خود را به صورت لحظه ای تهیه می کردند نیز اقدام به ذخیره سازی کالاهای مورد نیاز خود کرده اند.

برچسب ها: روغن ، بازار ، وزارت صمت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: