bazarnews

کد خبر: ۷۹۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از کاهش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت تبلت و لپ تاپ در پی کاهش اخیر نرخ ارز خبر داد و گفت که مصرف کالا‌های آی تی به واسطه شیوع کرونا و اهمیت این قبیل کالا‌ها در امر آموزش دانش آموزان و دانشجویان و دورکاری ۲۰۰ درصد افزایش داشته، اما سقف ثبت سفارش همچنان طبق میانگین سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ محاسبه می‌شود و بنابراین تعداد دستگاه‌های مورد نظر نسبت به تقاضا بسیار کم بود.

محمدرضا فرجی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت ثبات نرخ ارز در کشور و با بیان اینکه کالاهایی که عمده قطعات آن از خارج از کشور تامین می شود، هرروز با نوسان نرخ ارز در حال تغییر است، اظهار کرد: کاهش قیمت لپ تاپ و کالاهای مشابه، مشروط به ثابت ماندن نرخ دلار است. کاهش قیمت دلار در حالت خوشبینانه تا حدود دو ماه دیگر منجر به کاهش قیمت ها در بازار می شود.
وی با بیان اینکه اگر افت ارزش دلار ادامه دار باشد، قطعاً روی قیمت ها تاثیر خواهد داشت، گفت: اخیرا تغییراتی در نرخ ارز رخ داده، اما تا زمانی که ثبات پیدا نکند، نمی توان درباره تثبیت یا کاهش قیمت کالاها اظهار نظر کرد. البته که کاهش نرخ ارز می تواند تاثیر بسزایی در قیمت ها داشته باشد.

برچسب ها: تبلت ، لپ تاپ ، نرخ ارز ، دلار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
ارزان تر می شود؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: