bazarnews

کد خبر: ۸۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
طبق اعلام سازمان حمایت، حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت و حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت های پخش نیز ۸۰۰ تومان تعیین شد.

اخیرا جلسه ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و معاونان بازرگانی داخلی، امور صنایع و نمایندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و سایر دستگاه های مسئول و نظارتی، نمایندگان واحدهای تولیدی در محل سازمان حمایت برگزار شده و در آن ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند تولید انبوه انواع ماسک های بهداشتی سه لایه استاندارد و دپوی قابل توجه ماسک در کشور، تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است.
اول اینکه در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا و با توجه به الزام استفاده از ماسک در کشور و همچنین شرایط قرمز در برخی استان ها، مقرر شد سازمان غذا و دارو با فوریت برای توزیع ماسک های موجود در محل انبارهای واحدهای تولیدی و شرکت های پخش در مراکز درمانی و داروخانه های سراسر کشور، تدابیر لازم را اتخاذ کند.
تصمیم دوم هم در رابطه با قیمت ماسک است که طبق اعلام سازمان حمایت با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی مناسب در زمینه تولید انواع ماسک حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت و کلیه مراکز عرضه از جمله داروخانه ها، فروشگاههای زنجیره ای و اینترنتی و ... مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده هستند. حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت های پخش نیز ۸۰۰ تومان تعیین شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: