bazarnews

کد خبر: ۸۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فقط تهران و خوزستان هستند که متوسط قیمت مسکن آنها بالاتر از ۲۰ میلیون تومان است گفت: از این به بعد متوسط قیمت مسکن کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی در سامانه این وزارتخانه منتشر خواهد شد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ملاک تعیین قیمت مسکن در کشور نباید تنها منوط به تهران باشد گفت: از این به بعد به صورت ماهانه متوسط قیمت مسکن در کشوز در سامانه وزارت راه و شهرسازی منتشر خواهد شد و باید به پژوهشگران و فعالان بازار مسکن این نکته را تاکید کنم که هر استان را با مرکز ان شهر و مرکز آن استان مقایسه کنند.

وی با بیان اینکه نباید اینگونه باشد که مقایسه قیمت با تهران صورت بگیرد اظهار داشت: با این اقدام وزارت راه و شهرسازی مقایسه قیمت ها تطبیقی و واقع گرایانه خواهد شد، بنابراین از این به بعد به صورت ماهانه متوسط قیمت مسکن منتشر خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص متوسط قیمت مسکن در کشور گفت: در حال حاضر فقط تهران است که متوسط قیمت آن بالای ۲۰ میلیون تومان است و در کنار تهران خوزستان نیز این شرایط را دارد که در خصوص آن اظهارنظر خواهد شد. اما در هر صورت متوسط قیمت مسکن در ۲۶ استان کشور زیر ۱۰ میلیون تومان و در ۹ استان زیر ۵ میلیون تومان است. البته در ۳ استان کشور متوسط قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: