bazarnews

کد خبر: ۸۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در لایحه بودجه حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ داریم و سهم بودجه از منابع نفتی به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

محمدرضا پورابراهیمی دیشب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان که با حضور زینی وند استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: بودجه ای کشور وضعیت خاصی در سال 1400 دارد.
وی با بیان اینکه در شرایطی این بودجه تدوین می شود که روش بودجه نویسی شبیه سنوات گذشته بوده و اصلاح ساختار بودجه انجام نشده است گفت: سال گذشته نیز همین ساختار بودجه اعلام شد و وضعیت بودجه تغییری در ساختار نکرده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت حداقل می توانست در آخرین سال خود اصلاح ساختار بودجه را انجام بدهد که متاسفانه اتفاقی نیفتاده است افزود: به عنوان مثال در کشور سهم درآمدهای مالیاتی در مجموع درآمد کشور قرار بود به حداکثر ممکن برسد و بیش از نیمی از مصارف کشور به درآمدهای مالیاتی برسد اما به کمترین میزان رسیده است.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته روی درآمدهای مالیاتی کار کردیم و تصمیم میدانی در مجلس اخذ شده است گفت: قانون مالیات بر عایدی در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و از یکشنبه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد.
پورابراهیمی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه شاهد این تصمیمات در ساختار بودجه نیستیم و یا به مولدسازی در بودجه توجه آنچنانی نشده است ادامه داد: وضعیت بودجه ای ارائه شده دولت به مجلس انطباقی با شرایط جنگ اقتصادی کشور ندارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: