bazarnews

کد خبر: ۸۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دولت برای تصحیح چالش مداخله گری و رقابت با بخش خصوصی، باید مسیر تامین مالی کسب وکارهای نوپا را تغییر دهد و خدمت «بوم سرمایه»، سکوی جورسازی کسب وکارهای نوپا و سرمایه گذاری های جسورانه است.

استارت آپ ها که غالبا به شرکت های نوپای حوزه فناوری اطلاق می شوند، اگرچه به واسطه روش های نوآورانه و مبتنی بر تکنولوژی روزی که پیش می گیرند، می توانند آینده روشنی برای کسب وکارها رقم بزنند و شیوه های سنتی را با شیوه های جدید کم هزینه تر و بهینه تر جایگزین کنند، همچنان موانعی را هم پیش رو دارند.
از جمله این موانع می توان به عدم ثبات اقتصادی و به روز نبودن قوانین متناسب با رشد فناوری ها ی نوین اشاره کرد. البته تامین مالی برای استارت آپ ها هم همواره موضوع مهمی بوده و به همین دلیل سرمایه گذاری که با آگاهی از چالش های پیش روی مسیر استارت آپی، به این بخش اعتماد کند، می تواند قوت قلبی برای مالکان استارت آپ ها که اغلب موارد جوانان امیدوار و جویای نام هستند، محسوب شود.

تأمین مالی استارت آپ ها و تسهیل قوانین برای آن ها از مواردی است که می تواند راه را برای این کسب وکارهای نوپا باز کند، بویژه استارت آپ های حوزه فناوری که می توانند در مدت کوتاهی راه بسیاری را طی کرده و به تک شاخ های حوزه تبدیل شوند. به همین دلیل مسؤولان این حوزه برای حل کردن مشکلات کسب وکارهای نوپا، تصمیم به راه اندازی  طرح نوآفرین  گرفتند.
مسؤولان، نوآفرین را طرحی جهت آسان سازی قانون مندتر کردن استارت آپ ها و تسهیل ورود آن ها به فرایندهای رسمی کسب وکار می دانند و در این راستا شرکت ها و تیم های نوپا، شرکت های رشدیافته، شتاب دهنده و مراکز رشد، افراد علاقه مند به حوزه نوآفرینی و سرمایه گذاران می توانند در این طرح حاضر شوند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: