bazarnews

کد خبر: ۸۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
رشد مجدد قیمت تخم مرغ، این بار آن را به هم ترازی قیمت آن با یارانه نقدی یک فرد رسانده است.

قیمت تخم مرغ در واحدهای صنفی پس از چند ماه ثابت ماندن دوباره دچار نوسان شده و این بار تا ۵۰ هزار تومان نیز در ازای هر شانه افزایش پیدا کرده است.
بررسی های میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، حاکی از آن بوده که قیمت هر شانه تخم مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر متفاوت است به طوری که واحدها از شانه ای ۴۳ تا ۴۹ هزار تومان قیمت می دهند که این موضوع بوی دلال بازی و سودجویی برخی افراد در زنجیره تولید تا مصرف را می دهد.
برخی مغازه داران می گویند: همیشه در این موقع از سال و با کاهش دمای هوا قیمت مرغ و تخم مرغ دچار گرانی می شود اما امسال بی سابقه بوده است.
دیگری اظهار کرد: یک سری دلال در این بین فعالیت دارند که قیمت ها را سرسام آور افزایش می دهند و سودهای زیادی عایدشان می شود و مردم هم مجبور هستند که بخرند. چرا که تخم مرغ حداقل وعده غذایی برای هر خانواده در تهران است.
بر اساس اظهارات مغازه داران هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و به هر اندازه که سفارش دهند، تخم مرغ تحویل می گیرند. هر کارتن تخم مرغ شامل ۶ شانه برای مغازه دار نسبت به هفته گذشته ۷۰ هزار تومان بیشتر تمام می شود.
ناصر نبی پور سخنگوی اتحادیه مرغداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه گرانی تخم مرغ در خرده فروشی ها ارتباطی به مرغدار ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۲ هزار تومان معادل شانه ای ۲۴ هزار تومان است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: