bazarnews

کد خبر: ۸۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
سخنگوی گمرک گفت: سازمان جهانی گمرک در پیامی با توجه به شرایط کرونازده تجارت جهانی، از ۱۸۲ عضو خود خواست تا در مسیر تلاش‌های خود به احیا، نوسازی و تاب آوری زنجیره تامین پایدار بپردازند و از فناوری هوش مصنوعی، بلاک چین و کنترل‌های نامحسوس در تسهیل تجارت بهره ببرند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از گمرک، «سید روح اله لطیفی» افزود: سازمان جهانی گمرک در پیام خود به تلاش های یکپارچه گمرکات کشورها برای خروج از بحران کووید ۱۹ و حمایت از مردم و مشاغل با تقویت زنجیره تامین جهانی، افزایش همکاری بین کشورهای عضو، استفاده از فناوری های نوین و قرار دادن مردم در مرکز فرآیند تحول تاکید کرده است.
وی افزود: در پیام سازمان جهانی گمرک آمده است که پس از کووید 19 به سمت بازسازی حرکت کرده و گمرکات باید به بررسی مشارکت فعال در شکل گیری یک محیط تجاری پایدارتر و سازنده و همچنین یافتن راه حل های آینده نگر بپردازند.
لطیفی تصریح کرد: این سازمان، از گمرکات عضو دعوت کرده است تا برای استفاده و توسعه تحولات دیجیتالی در مرزها، توجه ویژه ای به اتوماسیون، استفاده از فناوری های نوآورانه و اتخاذ رویکرد مشترک با همه ذی نفعان در طول زنجیره تامین داشته باشند و برای دستیابی به منافع حداکثری زنجیره تامین پایدار کمک کنند.
دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک در خصوص تصمیمات سازمان جهانی گمرک برای بهبود و روان سازی تجارت تحت تاثیر کووید 19، خاطرنشان کرد: به دلیل نگرانی های شیوع کرونا، مانند کنترل های اضافی، سردرگمی عمومی اولیه، کمبود منابع انسانی و تاخیر در مرزها، اقدامات پیشگیرانه دولت ها مانند فاصله اجتماعی، قرنطینه، تعطیلی و محدودیت های سفر، که بسیاری از بخش های اقتصاد را تحت تأثیر قرار داد، بر بازسازی زنجیره تامین و عادی سازی تجارت تاکید شده است که تخصص و همکاری همه سازمان های مرزی و ذینفعان را عامل تعیین کننده، خواهد بود.

برچسب ها: گمرک ، کرونا ، تجارت جهانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: