bazarnews

کد خبر: ۸۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
با افزایش انفجارگونه شمار مبتلایان به گونه جدید ویروس کرونا و فشار شدیدی که بیمارستان های این کشور تحمل می‌کنند، دولت بوریس جانسون گام‌هایی را برای قطع زنجیره شیوع این ویروس در کشور برنامه ریزی کرده‌ است.

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد که به زودی مراکز جدیدی برای آزمایش گسترده از افرادی که علائم کرونا ندارند در سراسر کشور دایر خواهد شد. این طرح پرهزینه که بر اساس آن نتیجه آزمایش داوطلبان ظرف مدت ۳۰ دقیقه مشخص خواهد شد امیدوارهایی را برای دولت ایجاد کرده که علاوه بر کمک به مهار کرونا، روند بازگشت به زندگی عادی را تسریع می‌کند.

این طرح مشابه پیشنهادی است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس چند ماه پیش برای آزمایش گسترده کرونا در این کشور پیشنهاد کرده بود که به دلیل هزینه سرسام‌آور آن اجرا نشد. اکنون شیوع جهش یافته و مسری‌تر ویروس کرونا در کنار اوضاع بحرانی بیمارستان‌ها و عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی ، مقامات بهداشتی را بشدت نگران کرده است. آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس دیروز از مرز ۳ میلیون نفر گذشت و تعداد فوتی‌ها به ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر رسید تا این کشور به کانون مرگ و میر ناشی از این ویروس در اروپا تبدیل شود.

گزارش ها حاکیست که هجوم بیماران کرونایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های انگلیس در چند روز گذشته غوغایی به پا کرده است.

پزشکان می‌گویند کمبود شدید تخت‌خواب در بیمارستان‌ها ناگزیر آن‌ها را به این سمت سوق داده تا افرادی را پذیرش کنند که شانس درمان بالاتری دارند. این به این معناست که افراد مسن و آن‌هایی که از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند، از بخت پایین‌تری برای زنده ماندن برخودار هستند.

در حالی که آمار مبتلایان و مرگ‌و میر ناشی از کرونا در انگلیس به طور پیوسته رو به افزایش است، کارشناسان بهداشتی نگرانند شرایط از وضع موجود هم بحرانی تر و غیر قابل کنترل شود.

کریس ویتی عالی‌ترین مشاور پزشکی دولت امروز (یکشنبه) با انتشار یادداشتی برای هفته‌نامه ساندی تایمز هشدار داد که سازمان ملی بهداشت در «خطرناک‌ترین وضعیت ممکن» در طول تاریخ قرار دارد و بار دیگر از مردم خواست تا خانه‌های خود را ترک نکنند. وی افزود: هر گونه تعامل غیر ضروری ممکن است به زنجیره انتقال ویروس کرونا منجر شود که انتهای آن یک فرد آسیب پذیر قرار دارد.

دولت انگلیس از دوشنبه گذشته مقررات قرنطینه را در سراسر کشور به اجرا گذاشت. بر اساس مقررات جدید که دست کم تا یک ماه دیگر، جاری خواهد بود افراد تنها در شرایط اضطراری، شامل خرید اقلام ضروری، مراجعه به درمانگاه و فرار از اذیت و آزار خانگی، قادر به خروج از منزل هستند. همچنین افراد شاغل تنها در حالی که امکان کار در خانه وجود نداشته باشد می‌توانند خانه را ترک کنند.

با این حال دیروز ده‌ها نفر از معترضان به این وضعیت در لندن دست به تظاهرات زده و خواستار پایان محدودیت‌های کرونایی شدند. این حرکت اعتراضی با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد و سرانجام ۱۵ نفر دستگیر شدند.

وزیر بهداشت انگلیس،‌ «مت هنکاک» امیدوار است که با راه اندازی طرح گسترده آزمایش کرونا زنجیره‌های انتقال ویروس کرونا را متوقف کند. تاکنون ۱۳۱ شورای شهر در طرح پیشنهادی دولت ثبت نام کرده‌اند.

او همچنین می‌گوید که روزانه به ۲۰۰ هزار نفر در کشور واکسن کرونا تزریق می شود و امیدوار است تا پاییز سال آینده تمام افراد بزرگسال کشور واکسن کرونا دریافت کنند. هنکاک با این حال خاطر نشان کرد که سازمان ملی بهداشت تحت فشار زیادی قرار دارد و اوضاع «بسیار وخیم است».

شهردار لندن جمعه گذشته وضعیت اضطراری اعلام کرد و پلیس که از سوی دولت برای نظارت بر حسن اجرای محدودیت‌های کرونایی مامور شده است، هشدار داده که همان بار اول با متخلفان محدودیت‌های کرونایی برخورد جدی و جریمه نقدی خواهد کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: