bazarnews

کد خبر: ۸۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
هیات دولت اساسنامه صندوق های پژوهش و فناوری را تصویب کرد.

در جلسه هیأت دولت که بعدازظهر امروز به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اساسنامه صندوق های پژوهش و فناوری را که پیش تر در جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری و با هدف تقویت فرایند نظارتی کارگروه و تطابق هرچه بیشتر با قوانین مرتبط کشور اصلاح و مصوب شده بود، تصویب شد.
به موجب اساسنامه مذکور، صندوق پژوهش و فناوری دارای شخصیت حقوقی مستقل و به صورت غیر دولتی در قالب شرکت سهامی و به استناد مجوز کارگروه مندرج در آئین نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تأسیس شده و دارای استقلال مالی و استخدامی است که با رعایت این اساسنامه و تحت نظارت کارگروه، فعالیت می کنند.
فعالیت ها، منابع تأمین مالی و ارکان صندوق، ترکیب مجمع عمومی و هیأت مدیره و وظایف و اختیارات آن ها و ترکیب بازرسان صندوق، از دیگر مواد مندرج در اساسنامه یاد شده است.
در جلسه امروز هیأت دولت، معاون اول رئیس جمهوری گزارشی از سفر دو روزه خود به استان سیستان و بلوچستان به هیأت وزیران ارائه داد.
در این جلسه که با رعایت پروتکل های بهداشتی و به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد، مشکلات استان سیستان و بلوچستان به ویژه در زمینه راه آهن چابهار، گازرسانی به همه شهرها، روستاها و سایر مناطق استان، مشکلات صید و صیادان و مسائل و مشکلات حاشیه نشینی در شهر چابهار و زاهدان، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
در سفر معاون اول رئیس جمهوری همچنین از طرح های مهم توسعه سواحل مکران و طرح احیا ۴۶ هزار هکتار اراضی دشت سیستان بازدید و مسائل و مشکلات هریک بررسی شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: