bazarnews

کد خبر: ۸۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
یافته های یک مطالعه نشان داد که حدود ۱.۲۲ تا ۱.۵۶ درصد از کل پسماند خانگی شهر تهران، پسماند خطرناک است. بیشترین درصد پسماندهای خطرناک خانگی از کل پسماند، در فصل زمستان تولید می شود و کمترین آن مربوط به فصل پاییز است.

در میان پسماندهای خانگی که به واسطه فعالیت های روزمره خانوارها تولید می شوند، پسماندهایی وجود دارند که به دلیل داشتن ویژگی هایی مثل اشتعال زایی، سمی، واکنش پذیری و خورندگی، در دسته پسماندهای خطرناک خانگی طبقه بندی می شوند.
موادی مثل ضدعفونی کننده ها، واکس ها، شوینده ها، لوازم آرایشی، داروها، حلال ها، رنگ های سربی و آلکیدی، حشره کش ها، روغن و گریس، باطری ها و لامپ ها، نمونه هایی از پسماندهای خطرناک خانگی هستند.
بر اساس گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۸، در ایران مثل دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، ۸۷ درصد از پسماندهای تولیدی به روش های مختلف در زمین دفن می شوند.
با توجه به اهمیت موضوع پسماندهای خطرناک، پژوهشگران محیط زیست با انجام مطالعه ای میزان تولید و ترکیب پسماندهای خطرناک خانگی را در چهارفصل سال، مورد بررسی قرار دادند. «هومن غلام پور ارباستان»؛ دانشجوی دکتری محیط زیست دانشگاه تهران و «سعید گیتی پور»؛ استاد تمام گروه مهندسی محیط زیست دانشگاه تهران در این مطالعه مشارکت داشتند.
در این مطالعه جمع آوری نمونه های پسماند از درب منازل و محل تولید آن ها، انجام شد و ۶۰۰ خانوار از مناطق مختلف ۲۲گانه شهر تهران مورد بررسی قرار گرفتند. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: