bazarnews

کد خبر: ۸۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
فرزاد پیشکاری اظهار داشت: هم اکنون در این استان ۵۴۲ هزار و ۳۴۳ خانواده با جمعیت یک میلیون و ۶۸۳ هزار و ۲۷۰ نفر ماهانه از یارانه ۴۵۵ هزار ریالی پرداختی دولت بهره‌مند می‌‎شوند.

 

معاون مدیریت اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون معیشت برخی از خانواده‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با چالش مواجه شده است افزود: دولت به منظور حمایت از مردم پرداخت ماهانه کمک معیشتی یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی برای هر عضو خانواده برای چهار ماه آخر سال را منظور کرده است.

معاون مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اکنون ۳۲۸ هزار و ۴۰۱ خانواده با ۹۸۰ هزار و ۱۴۴ نفر شامل ۶۱ درصد از خانواده‌های یارانه بگیر این استان از این خدمت بهره‌مند شده‌اند و پرداخت این کمک‌ها تا آخر سال نیز تداوم دارد.

پیشکاری با اشاره به طرح جدید حمایت جبرانی معیشت خانوارها، گفت: در این طرح، پرداخت کمک بلاعوض یک میلیون ریالی در هرماه به اعضای خانوار در نظر گرفته شده است و افرادی که درآمد مستمر نداشته باشند مشمول این طرح می‌شوند.

وی اضافه کرد: دولت همچنین در چهارماه اول سال جاری، کمک هزینه کرونا را برای اقشار کم درآمد و خانواده‌های در کف درآمدی جامعه پرداخت کرده که رقم آن برای خانواده تک نفره ۲۰۰ هزار تومان و برای پنج نفر به بالا ۶۰۰ هزار تومان بود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده  در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر سه‌شنبه ۲۳ دی ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کردستان شناسایی شده و اتعداد جانباختگان کرونا از اسفندماه پارسال تاکنون یک هزار و ۴۳ نفر است.

در حال حاضر ۱۳۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۰  نفر در سنندج، ۱۰ نفر در سقز، هشت  نفر در مریوان، پنج نفر در قروه، ۱۳ نفر در کامیاران، ۱۵ نفر در بانه، ۹نفر در بیجار ، چهار نفر در دیواندره و پنج نفر در دهگلان تحت درمان قرار دارند ضمن اینکه ۳۲ نفر از بیماران کرونایی بدلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون در مجموع ۶ هزار و ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۹۸ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون ۲۹۹ هزار و ۲۲ نفر رسیده و ۵۶ هزار و ۳۶۰ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و یک میلیون و ۸۸ هزار و ۴۵۶ نفر بهبود یافته‌اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: