bazarnews

کد خبر: ۸۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
در دهه‌های اخیر صنعت کیک و کلوچه در جهان از تحولات بزرگی بهره مند شده است؛ بخشی از این پیشرفت ناشی از رشد تکنولوژی و بخش دیگر مرهون تغییر ذائقه و سبک زندگی مردم و در نهایت افزایش تقاضای مصرف کنندگان بوده است.

 اساساً بیسکویت در مقایسه با سایر سبد محصولات شیرینی و شکلات نقش جدی‌تری در سبد خانوار دارد و از جایگاه ویژه‌ای در تغذیه خانواده‌ها برخوردار است؛ خصوصاً در زندگی شهرنشینی با فرصت‌های محدودتر برای صرف وعده‌های غذایی، انواع محصولات بیسکویتی به ‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده در مسیر مدرسه یا محل کار مورد مصرف واقع می‌شوند.

توجه به تولید همواره امری مهم در کشور است که باید مورد توجه همه مردم و مسوولین قرار گیرد؛ در واقع تولید، گرداننده‌ی اصلی چرخ اقتصاد کشور است که باید زمینه‌های حمایت از آن به درستی فراهم باشد تا کسانی که در این راه فعالیت می‌کنند بتوانند به اهداف مد نظر برسند و همچنین در زمینه اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

با توجه به وضعیت کشورمان، نقش کارخانجات و صنایع در  چرخه‌های اصلی تولید، بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد؛ در واقع کارخانجات اگر به درستی حمایت نشوند، نمی‌توانند کشور را از بیگانگان بی‌نیاز کنند؛ البته این در صورتی است که نیازهای آنها هم فراهم شود.

 کارخانه بیسکویت سازی ساناز طلایی یکی از کارخانجات شهرستان چرداول است که برای بیش از ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم  اشتغال ایجاد کرده و همچنین با داشتن دستگاه‌های به روز نقش مهمی در توسعه صنعت استان ایلام و صادرات آن دارد.

تاسیس کارخانه از سال ۸۴

فرشاد شبابی مدیر کارخانه بیسکویت سازی ساناز طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: این کارخانه از سال ۸۴ تا کنون انواع کلوچه‌های رژیمی، کنجدی و بیسکویت شکری را تولید می‌کند. 

وی افزود: همه موارد ایمنی و بهداشتی در این کارخانه رعایت شده و محصولات آن از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است. 

مدیر عامل کارخانه بیسکویت سازی ساناز طلایی چرداول تصریح کرد: در ماه ۵۰ تن بیسکویت تولید می‌شود و عمده صادرات ما به کشورهای عراق و خود حوزه استان صورت می‌گیرد که به دلیل نبود مواد اولیه این شرکت در شهریور ماه امسال به مدت ۵۰ روز تعطیل شد که با رایزنی‌های صورت گرفته و کمک مسوولین دوباره به چرخه تولید بازگشت.

لزوم حمایت مسوولیت برای فعال ماندن کارخانه

فرحناز گل محمدی یکی از کارگران شرکت ساناز طلایی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بنده با تحصیلات دیپلم از سال ۹۴ تاکنون در این شرکت مشغول به کار هستم؛ در این اوضاع بیکاری، همین که صاحب شغل هستم و منبع درآمدی دارم خدا را شاکرم.

وی افزود: برای فعال ماندن کارخانه بایستی حمایت‌های لازم و کافی صورت گیرد و مسوولین در جهت رفع مشکلات تلاش کنند.

احیای واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل

رضا محمدرحیمی رئیس سازمان صمت ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فعال 
کردن بخش تولید، احیای واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل شده و رفع موانع صنعتگران استان ایلام از اولویت‌های امسال برای تحقق شعار جهش تولید بوده است که اداره صمت ایلام همگام در این مسیر پیش می‌رود.

وی افزود: مشکل تأمین منابع مالی، تسریع در روند تخصیص تسهیلات ارزی مصوب، مشکلات نقدینگی و تامین برق از مهمترین موارد مشکلات طرح‌های صنعتی استان است که این سازمان در پی مرتفع کردن این مشکلات برای تولید کنندگان است.

رئیس سازمان صمت ایلام تصریح کرد: از جمله حمایت‌های این سازمان از شرکت بیسکویت ساناز طلایی در استان ایلام شهرستان چرداول ناحیه صنعتی شباب تسهیل در رونق تولید، رفع مشکلات در ستاد تسهیل، اقدامات حمایتی و تسهیلات بوده است که تمام توان ما فعال کردن این کارخانه در چرخه تولید است.

وجود چهار کارخانه تولیدی فعال در زمینه بیسکویت 

ولی باج معاون امور صنایع سازمان صمت ایلام نیز در گفت و گو  با خبرگزاری فارس  گفت:
چهار کارخانه تولیدی فعال در زمینه تولید بیسکویت در ایلام وجود دارد این در حالی است واحد تولیدی بیسکویت سازی در ایلام به تازگی به چرخه تولید برگشته، دو واحد تولیدی در دره‌شهر و یک واحد دیگر در ناحیه صنعتی شباب مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در بین گروه‌های تولیدی، واحدهای بیسکویت سازی از رسته‌های فعال تولیدی در استان هستند و واحد تولیدی ساناز طلایی واقع در شهرستان چرداول از واحدهای احیا شده و دانش‌بنیان است که مواد اولیه این واحدها تامین شده است.

معاون امور صنایع سازمان صمت خاطر نشان کرد: در زمینه تهیه روغن و شکر مورد نیاز مشابه شرایط موجود در کشور وقفه‌ای در تامین اقلام صورت گرفت که خوشبختانه با تمهیدات انجام شده سهمیه به این واحدها اختصاص یافت.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اختصاص سهمیه شکر تا پایان سال انجام شده و در تلاش برای نهایی کردن اختصاص سهمیه روغن نیز هستیم همچنین در خصوص تأمین مواد اولیه صنایع تولیدی سازی نگرانی خاصی وجود ندارد.

برچسب ها: بیسکوئیت ، اشتغال ، ایلام
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: