bazarnews

کد خبر: ۸۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
تارنمای خبری هیل گزارش داد: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد دولت جو بایدن توانسته است با امضای دستور اجرایی در روز تحلیف، شامل اجباری کردن استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در ساختمان‌های فدرال، مورد حمایت ۸۱ درصد آمریکایی‌ها قرار گیرد.

تارنمای هیل گزارش داد: نظرسنجی شبکه خبری  ای بی سی نیوز و شرکت نظرسنجی آیپوسس نشان می دهد اکثریت جمهوریخواهان شامل ۵۹ درصد از این اقدام حمایت کردند و اکثریت دموکرات ها و مستقل ها به ترتیب شامل ۹۹ درصد و ۸۳ درصد از این دستور حمایت

کردند. همچنین دو سوم آمریکایی ها (۶۹ درصد) عملکرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را در مقابله با همه گیری کرونا در روزهای بعد از مراسم تحلیف قبول دارند.

هچنین بر اساس این نظرسنجی، محبوبیت رئیس جمهوری جدید آمریکا بین دموکرات ها ۹۷ درصد، افراد مستقل ۷۰ درصد و در بین جمهوریخواهان ۴۰ درصد است. بیشترین میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در اواسط ماه مارس گذشته ۵۵ درصد بود. میزان محبوبیت او نزد دموکرات ها در این بازه زمانی  ۳۰ درصد بود.

به طور کلی میزان مقبولیت بایدن در دوران انتقال قدرت ۶۷ درصد بود که بار دیگر رسم دیرینه بالاترین میزان حمایت از رئیسان جمهوری در آمریکا را در ماه های اول روی کار آمدن شان احیا کرد. البته ترامپ با کسب فقط ۴۰ درصد محبوبیت در دوران انتقالی این رسم را شکست.

جمهوریخواهان حمایت کمتری را از اقدامات اولیه بایدن برای پایان دادن به ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، توقف وضعیت اضطراری ملی در مرزهای جنوبی و بازگشت آمریکا به سازمان جهانی بهداشت و توافق آب و هوایی پاریس  داشته اند.

اکثریت پاسخ دهندگان به این نظرسنجی شامل ۵۷ درصد درباره توانایی بایدن برای بازگرداندن اتحاد ملی ابراز اطمینان کرده اند، در حالی که ۲۲ درصد گفتند که بسیار به اهداف بیان شده او در مراسم تحلیف اعتماد دارند.

این نظرسنجی نشان داد که تقریبا یک چهارم آمریکایی ها می گویند عمیقا درباره توانایی رئیس جمهور برای ایجاد وحدت دوباره در کشورشان تردید دارند.

نظرسنجی ای بی سی نیوز و آیپسوس با مشارکت ۵۰۴ نفر از بزرگسالان آمریکایی به زبان های انگلیسی و اسپانیایی در روزهای ۲۲ و ۲۳ ژانویه (۴-۳ بهمن) و بعد از روز تحلیف با حاشیه خطای ۵ درصد انجام شده است.

دولت بایدن پیشنهاد بسته کمک کرونایی ی۱.۹ تریلیون دلاری را ارائه داده اما قانونگذاران جمهوریخواه به دلیل بسیار هزینه بر بودن، از آن انتقاد کرده اند.

کرونا تاکنون در آمریکا ۲۵ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۲۵ نفر را مبتلا کرده که از این تعداد ۴۲۹ هزار و ۴۹۰ جان خود را از دست داده اند.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: