bazarnews

کد خبر: ۸۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک: علت اصلی افزایش قیمت گوشت در بازار، دخالت و شوک دولت است. بازار گوشت همچنان در رکود به سر می‌برد.
گروه کشت و صنعت بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک، در گفتگو با شبکه ۴ پیرامون عوامل گرانی گوشت گفت: رکود بر بازار گوشت حاکم است هرچند در چند روز گذشته گشایشی در بازار گوشت اتفاق افتاد، اما قطعا با توجه به شرایط و اقتصاد کرونایی که بر بازار حاکم است دوباره دچار رکود می‌شویم و در میزان تقاضا تفاوتی ایجاد نمی‌شود.
 
 
نقش دولت در افزایش مجدد قیمت گوشت
 


وی به عوامل گرانی گوشت پرداخت و گفت: مشکلاتی همچون قاچاق دام و عدم تامین و توزیع مناسب نهاده‌های دامی باقی است و حتی تشدید هم شده است، اما با توجه به همه این شرایط هم انتظار نمی‌رود این میزان افزایش قیمت داشته باشیم که بنظر اتحادیه دخالت مجدد دولت در بازار بر افزایش قیمت افزوده است. زمانی که مصوبه ستاد تنظیم بازار پیرامون گوشت قرمز منتشر شد همان موقع هم بازار واکنش نشان داد و موجب افزایش قیمت شد.

دادرس در پایان گفت: دولت با دخالت در بازار شوک ایجاد کرد و باید تبعات ناشی از این تصمیمات را بپذیرد و با توجه به رکودی که در بازار حاکم است حتما تولید کننده هم با مشکل مواجه خواهد شد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: