bazarnews

کد خبر: ۸۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
ساری - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت که همزمان با دهه فجر ۹ طرح توسعه شبکه آب و تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مجید عبدالهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای اجرای این پروژه ها حدود  یک هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی این پروژه ها را شامل تصفیه خانه ۲۰۰ متر مکعبی طرح مسکن مهر میارکلا شهرستان ساری ، ۱۰ حلقه چاه آب با ظرفیت ۲۲۸ لیتر در ثانیه ، خط انتقال و اصلاح حدود ۲۰ کیلومتر از شبکه آب و نصب ۶ دستگاه فیلتر برای افزایش سطح کیفی آب شرب شهرهای استان معرفی کرد.

عبدالهی گفت بیش از ۷۳ هزار خانوار استان از این پروژه ها بهره مند می شوند.
پیش از این نیز در دی ماه سال جاری ۳۲ پروژه آبرسانی با اعتباری افزون بر ۶۰۱ میلیارد ریال  با دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری  در استان مازندران به بهره برداری رسید و ۵۷ روستای استان با جمعیت ۳۲ هزار نفری بهره مند شدند.
در مجموع براساس آمار رسمی در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۲۶ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی به ۷۰۹ روستای استان مازندران  هزینه شد و ۱۷۴ هزار خانوار روستایی از نعمت آب شرب بهره مند شدند. هم اکنون ۷۷.۲ درصد از روستاییان مازندران که ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است از نعمت آب شرب بهره مند هستند.
(ایران)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: