bazarnews

کد خبر: ۸۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ضمن اعلام رتبه نخست استان در سطح کشور در تشکیل تعاونی‌ها گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۰۹ شرکت تعاونی در این استان به ثبت رسیده است.

سهراب مختاری افزود: 17 طرح تعاونی‌های این استان با رقم سرمایه گذاری 225 میلیارد و 500 میلیون تومان و اشتغالزایی برای 496 نفر در در زمینه های صنعت ،  مسکن ، کشاورزی ، تولیدی و خدماتی  در  دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این 17 تعاونی هزار و 297 نفر عضو داشته و برای افتتاح این 17 طرح تولیدی از 5 میلیارد و 280 میلیون تومان تسهیلات استفاده شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: طرح های تعاونی چهار فصل عرشیا ،رستم نشان نوجین و نیما پلاست دهرم به ترتیب در حوزه بسته بندی و فرآوری قصب و خرما، تولید گوشت قرمز و تولید انواع سبد میوه و لوله‌های قطره ای در شهرستان فراشبند و در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه درمانگاه شبانه روزی شهدای کارگر شیراز نیز در این ایام با ایجاد 107 اشتغال و سرمایه گذاری 4 میلیارد تومان افتتاح شده است گفت: این درمانگاه ظرفیت پذیرش 490 نفر را در روز دارد.

مختاری تصریح کرد: با بهره‌برداری تعاونی مسکن کوثر زرین و امور عشایر در شیراز 374 واحد مسکونی با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومان و تسهیلات 2 میلیارد و 150 میلیون تومانی در دهه فجر 99 آماده  بهره برداری  می باشد.

مختاری اظهار داشت: تعاونی پالیزان طیور احسان در حوزه تامین خوراک دام با 6 و نیم میلیارد تومان در شهرستان کازرون ، تعاونی مروارید بافت بانوان در حوزه قالی بافی و نخ ریسی با 400 میلیون تومان اعتبار و اشتغالزایی برای 15 نفر در شهرستان پاسارگاد ،مجتمع تعاونی گردشگری گلبرگ زندگی در حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی با اشتغالزایی برای 45 نفر و سرمایه گذاری 13 میلیارد تومان در شهرستان فسا به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: 4 طرح تعاونی دونه دونه محمودآباد، ماکیان پرور نازگل شول،زرین کشت آرکا مهریان و سامان کشت ارمغان شیراز با مجموع اشتغالزایی برای 120 نفر و سرمایه گذاری 23 میلیارد و 300 میلیون تومان در حوزه بسته بندی مواد غذایی ،تولید ماکیان و دامداری در شهرستان زرقان نیز به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اظهار کرد: 3 طرح تعاونی شامل ره آورد آویژ پارس، صنایع پلی اتیلن آناهید و فراگیر مددجویان بهزیستی با مجموع اشتغالزایی برای 45 نفر در حوزه تولید فیلتر، تولید لوله پلی اتیلن و تولید چیپس با سرمایه گذاری 11 میلیارد و 850 میلیون تومان در ایام دهه فجر 99 در شهرستان آباده افتتاح شده است.

 

برچسب ها: تعاونی ، فارس ، استان فارس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: