bazarnews

کد خبر: ۸۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه؛
مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: از تصرفات اراضی حاشیه استخرها توسط کشاورزان جلوگیری شده است.

مسعود امیربنده‌ای در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی شالیزاری این شهرستان از اولویت‌های کاری این اداره است، گفت: در جهت تحقق ارتقای درآمد کشاورزان و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها اقدامات موثری انجام شده است.

وی افزود: کاهش هزینه تولید برنج موجب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود و برای تحقق این امر مدیریت مصرف آب را با انجام شخم زمستانه و دیگر موارد در دستور کار داریم.

امیربنده‌ای با اشاره به اینکه برای استفاده بهینه از آب باران‌های موجود امسال ۳۱۵ هکتار از استخرهای این شهرستان را لایه‌روبی کرده‌ایم، گفت: منتظر بارش‌های فصلی هستیم تا این استخرها آبگیری شوند و با آبگیری این استخرها شخم زمستانه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه علاوه بر تعمیق و لایه‌روبی استخرها، دیوار کشی آنها نیز انجام شده است، تصریح کرد: دیوار کشی این استخرها کمک زیادی به جلوگیری از تصرفات حاشیه آنها می‌کند.

وی افزود: برخی کشاورزانی که حاشیه این استخرها شالیزارها دارند هرساله یک متر به سمت استخر پیشروی می‌کردند و زمین حاشیه استخر را به شالیزار خود اضافه می‌کردند که در حال حاضر از ادامه انجام چنین کارهایی جلوگیری به عمل آمده است و زمین‌های متصرف شده قبلی نیز رها سازی شدند.

امیربنده‌ای با بیان اینکه این استخرها علاوه بر تامین آب برای پرورش ماهی نیز اختصاص خواهند یافت و در حال حاضر برای اجاره به متقاضیان در حال انجام کار هستیم، خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در این استخرها علاوه بر اینکه زمینه افزایش درآمد روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی را فراهم می‌کند، منجر به افزایش تولید ماهی شهرستان نیز می شود.

وی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای بهره‌برداری از این استخرها توسعه گردشگری در این زمینه است و درآمدهای بسیار خوبی می‌توان از این استخرها کسب کرد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه تصریح کرد: هم اکنون ۱۱۰ هکتار استخر در روستای امیرهنده آماده پرورش ماهی است و مراحل ابتدایی کار نیز انجام شده است.

این مسئول افزود: شهرستان آستانه اشرفیه در تولید ماهی رتبه بسیار خوبی در استان دارد و با بهره‌برداری از این استخرها و پرورش ماهی در آنها به حجم تولید ماهی آستانه نیز افزوده خواهد شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی استخرهای آستانه اشرفیه و پرورش‌ماهی در آن برای بیش از صد نفر شغل ایجاد شود و تحولی بزرگ در تولید و اشتغال بخش ماهی این شهرستان در حال وقوع است.  

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: