bazarnews

کد خبر: ۸۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
یک کارشناس بازار سرمایه سهامداران را به اخذ وام با ضمانت سهام عدالت به جای فروش این سهام توصیه کرد.

در راستای اینکه، با توجه به تصمیم گیری برای دادن وام و تسهیلات بانکی به دارندگان سهام عدالت چه تعدادی از مردم می‌توانند به جای فروش سهام عدالت خود از بانک وام بگیرند و نیاز‌های جاری خود را رفع کنند؟ گفت: از آنجا که چند نوع سهام عدالت داریم که ترکیب دارایی هایشان متفاوت است، تعیین ارزش دقیق و میزان وام میسر نیست، ولی در کل بهای تمام‌شده سهام عدالتی‌ها (ارزش اسمی) بین ۴۵۲ هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر بوده است و برحسب اینکه مردم مشمول کدام نوع بوده اند، ارزش روز پرتفوی ایشان بین ۱۰ میلیون تا ۲۲ میلیون است.

وی گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد سهام افراد (چه در قالب مستقیم و چه غیر مستقیم از طریق شرکت‌های استانی) آزاد شده است، می‌توانند ۶۰ درصد این ارزش را به عنوان وثیقه اخذ تسهیلات به شکل کارت اعتباری از بانک‌های منتخب که فعلا تجارت و ملی که بین ۶ تا ۱۳ میلیون تومان پیشگام شده اند استفاده کنند.

وی افزود: البته معمولا دارندگان سهام عدالت، بر حسب اینکه چه نوع سهام عدالتی دارند، می‌توانند بین ۳ تا ۶.۵ میلیون تومان برای هر فرد خانواده تسهیلات بدون ضامن و با وثیقه سهام عدالتشان با بازپرداخت حداکثر سه ساله بدون بروکراسی و به صورت آنلاین دریافت کنند. البته هنوز بخشنامه بانک‌ها را در این خصوص که، چه تعداد از مردم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند مشخص نیست، چرا که اولا میزان منابع این تسهیلات مشخص نیست، ولی اگر فرض کنیم که ۱۰ درصد مردم متقاضی باشند به ۲۷ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که همین عدد هم خارج از توان دو بانک است و از سوی دیگر کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، امکان اخذ تسهیلات منوط به بازگشایی سهام شرکت استانی در بورس و نرخ خوردن آن را خواهند داشت، هر چند که بیشتر استان‌ها در تابلو لیست شده اند و بقیه هم احتمالا تا آخر سال بازگشایی شوند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: